Pretekstem do przetestowania tak wyjątkowej maszyny był start dwóch zawodników naszego teamu w największej imprezie triathlonowej w Polsce. Przygotowania trwały prawie od początku sezonu. Może to niewiele czasu, jednak pozwoliło nam to osiągnąć zadowalający poziom sportowy. Ale w naszej pracy forma sportowa nie jest aż tak ważna. Taka impreza to przede wszystkim poligon doświadczalny dla różnego rodzaju sprzętu. Jak podaje producent, topowy Fuji Norcom Straight 1.1 to obecnie najszybszy rower na świecie. Fuji powołuje się wyniki testów prowadzonych w tunelu aerodynamicznym oraz wprowadzenie w życie postulatów czołowych zawodników. To rzetelny
materiał marketingowy, ale naszą uwagę przykuła zdolność dopasowania tego roweru do wprawiającego go w ruch ciała.

Dopasowanie
Fitter nie miał najmniejszych problemów z dopasowaniem roweru do moich potrzeb. W rowerze triathlonowym im wyższa główka, tym lepiej, bo łatwiej jest ustawić zawodnika. Główka Fuji ma wysokość 140 mm, co jest wartością dobrą, tym bardziej, że między nią a mostkiem znajdują się jeszcze trzy duże podkładki o łącznej wysokości 47 mm. To bardzo dużo i daje szeroki zakres możliwości. Ustawiający mnie Paweł Urbaczek z firmy Wertykal wskazał także na nietypowy wznos mostka wynoszący aż 17°. W seryjnych rowerach rzadko się takie spotyka, najpopularniejsze mają 5-6 stopni nachylenia, bo to dobrze wygląda na wystawie. Nietypowy mostek Fuji pozwala uzyskać bardzo duży skrajny zakres ustawienia kąta pleców bez konieczności wymiany wspornika.

Pełen test znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 9/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu
Zobaczcie także test on-line

Fuji Norcom Straight 1.1
Cena: 32 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 383 zł
Rama: carbon C10 HM
Rozmiary: S (49 cm), M (51 cm), M/L (53 cm), L (55 cm), XL (57 cm)
Rozmiar testowany: 522 mm – L (55 cm)
Baza kół: 1023/1038 mm
Długość tylnego widelca: 390/402 mm
Długość górnej rury: 550 mm
Wysokość osi suportu: 266 mm
Kąt główki ramy: 71,5°
Kąt rury podsiodłowej: 75-77,2°
Masa kompletnego roweru: 8660 g*
Masa ramy: 2620 g (zestaw z widelcem, sterami, hamulcami i kablami elektrycznymi)
Masa przedniego koła: 1270 g
Masa tylnego koła: 1610 g
Przedni widelec: Fuji FC330 Monocoque Carbon, carbonowa rura sterowa
Koła: Oval 981 Carbon
Opony: Vittoria Open Corsa Evo CX 700x23C (217 g, dętka: 80 g)
Korby: Shimano Dura Ace FC-9000 54-42 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 PressFitt (90 mm)
Kaseta: Shimano Dura Ace CS-9000 (11-25) 11-rz.
Łańcuch: Shimano Dura Ace CN-9000
Przerzutka przód: Shimano Dura Ace Di2 FC-9070
Przerzutka tył: Shimano Dura Ace Di2 RD-9070
Manetki: Shimano Dura Ace Di2 SM-9071
Hamulce: Shimano Dura Ace ST-9071/TRP aero TTV
Kierownica: Oval 960 + nakładki Oval 950, 31,8x425 mm
Wspornik kierownicy: Oval 760, 120 mm
Łożyska sterów: FSA No.36 1i1/8”
Wspornik siodełka: Oval aero carbon, 400 mm
Siodełko: Oval R900T
Pedały: -

Jedyny rower na rynku, którym wygrasz Ironmana i przywiedziesz gorące bułki do domu z piekarni oddalonej o 15 km! Sprawdziłem!

Dodano: 2013-09-16

Autor: Test: Kuba Chryczyk

Tagi: triathlon, fuji

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory