Było tylko kwestią czasu, by najsłynniejszy amortyzator w historii XC w końcu doczekał się wersji na duże koło. Od razu wprowadzono pięć modeli różniących się sposobem tłumienia. Wszystkie „dłuższe” oferują mocowanie 15-milimetrowym zaciskiem.

Topowa XX WC jest lżejsza, niż WC edycji 2009 w klasycznym rozmiarze. 1582 g wraz z hydrauliczną manetką blokady zrobi duże wrażenie w sektorach. Uzyskanie tak fantastycznej masy było możliwe także dzięki przeprojektowaniu tłumika Motion Control. SID XX WC pojawi się wersji ze skokiem 80/100 mm, pozostałe odmiany także z opcją 120 mm. Z uwagi na coraz trudniejsze trasy i wyższe wymagania stawiane sprzętowi, konieczne było zmodyfikowanie cech także pod kątem dużych kół.

Nowy tłumik MC DNA czerpie z pierwotnej wersji świetne możliwości regulacji, najwyższą jakoś tłumienia, niskie koszty utrzymania i łatwy serwis. Zmodyfikowano konstrukcję sprężyny, która opiera się na podwójnej spirali, dzięki czemu jest lżejsza od poprzedniej wersji. Taki układ zapewnia także łatwiejszą kontrolę tłumienia i większe możliwości precyzyjnego dopasowania do trasy.

Nowy MC DNA oferowany jest w 4 wersjach: wyścigowej XX i RCT3 z największymi możliwościami regulacji oraz RLT i RL. W RCT3 mamy do dyspozycji specyficzną blokadę. W pozycji OPEN tłumienie kompresji jest wyłączone. Threshold: na odcinki o mniejszym nagromadzeniu nierówności z ustawionym progiem zwolnienia, a także w pełni zamkniętą LOCK. Niezależnie oferuje możliwość regulacji wolnej kompresji.

RLT i RL oferują odpowiednio (poza identyczną jak w RCT3 charakterystyką) wyłącznie regulację kompresji do blokady włącznie, przy czym regulacja progu zwolnienia jest wyłącznie w RLT.
RL posiada ustawienie fabryczne. Revelation (wersje 120/130/140 mm), który także pojawi się w rozmiarze 29 będzie dodatkowo wyposażony w Dual Position Air. Niewielki ruch dźwignią na lewej goleni i dociśnięcie widelca powoduje skrócenie skoku o około 30 mm. System ten czyni Revelation bodajże najbardziej wszechstronnym (przy masie 1806 g) widelcem ścieżkowo-endurowym.

Dodano: 2011-12-05

Autor: Źródło: bikeBoard (JH)

Tagi: XC, carbon, amortyzacja, Rock Shox, SID, ultralekkie, blokada

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1