Aerodynamiczne szosówki są na topie – i nie mamy tu na myśli coraz mocniej dryfujących w stronę triathlonu rowerów do jazdy na czas ale zwykłych rowerów o poprawionej aerodynamice. Jednym ze sposobów na zmniejszenie oporów powietrza jest integracja i jak najściślejsze połączenie ze sobą elementów roweru. Tą drogą poszedł belgijski Ridley przy projektowaniu tegorocznej nowości, modelu Noah FB (czyli Fast Bike). Jego najbardziej charakterystyczną cechą są zintegrowane z przednim i tylnym widelcem hamulce. Ich ramiona poruszają się dzięki sprężystości carbonu z którego je wykonano – są integralną częścią ramy i widelca. Pracę hamulców wspomagają niewielkie sprężynki, przedni hamulec jest schowany z tyłu ramion widelca i wolimy nie myśleć, jaki jest koszt ich ewentualnej naprawy. Inne interesujące cechy nowego Ridley'a to „rozdwojony” przedni i tylny widelec – zadaniem tego rozwiązania jest oczywiście poprawa przepływu powietrza wokół tych elementów. Taki sam cel realizują umieszczone pod farbą wykonane z żelu paski, tworzące niewielki „kant” na profilu. Zdaniem producenta wszystkie te zabiegi mają sprawić, że podczas jazdy z prędkością 40 km/h zawodnik może jechać „na mocy” niższej o około 20 Watów w porównaniu do modelu Ridley Helium („tradycyjna” lekka rama szosowa).

Dodano: 2011-11-18

Autor: Źródło: bikeBoard (PS)

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory