Ileż napatrzyliśmy się na te niekończące się ścieżki, przerywane jedynie mostkami czy odcinkami lotu, gdzie z jednego zakrętu przechodzi się w kolejny, a kierownica nigdy nie jest ustawiona do jazdy na wprost. Takie miejsca widzieliśmy na zdjęciach, w filmikach i w wyobraźni.


Oto leśny strażnik z Kanady. Został stworzony przez koneserów, inspirowanych przez riderów pokroju Jamesa Doerflinga i Ryana Berreclotha (brata słynnego Darrena). Jak spisuje się w Beskidach? - zapytacie. Odpowiedź nie jest łatwa.

Pozycja
Warden w rozmiarze L jest długi, ale ma za to bardzo niski przód. Jest przy tym poręczny, bo realna odległość od siodła do kierownicy jest za sprawą kątów ramy mała, nawet jeśli górna rura ma niecałe 600 mm. I nie kupiłbym sobie „emki”, bo wszystko, czego potrzebuję (ogromny rozstaw osi, dość krótki tylny widelec i bardzo niski przekrok) oferuje „elka”. Niesamowita jest wysokość kierownicy – w rowerach XC na kołach 26” bywa zawieszona znacznie wyżej! Jest też bardzo szeroka, co ma dodatkowy wpływ na pozycję ridera. Przesuwa barki do przodu i obniża tors. Niech Was nie zmyli, kąt pod jakim pieje do tyłu rura podsiodłowa. Realny kąt jest stromy, jak w szanującym się współczesnym enduraku.

Podjazdy
Jak na tej klasy maszynę, zawieszenie jest skuteczne i efektywne, a monstrualne możliwości regulacyjne Double Barrela całkowicie zaspokoiły nasze zapędy. Po „zaledwie” siedmiu dniach rozkminiania czym i w którą stronę kręcić, dostaliśmy to, czego chcieliśmy. No prawie że.

Pełny tekst znajdziecie w magazynie bikeBoard 5/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie więcej zdjęć oraz pełną specyfikację testowanego modelu

Knolly Warden
cena ramy: 9 000 zł (rama z damperem Cane Creek Double Barrel)
Beastie Bikes www.beastiebikes.pl
Współczynnik bB: 100 g za
Rama: aluminium
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 475 mm – L
Baza kół: 1185 mm
Długość tylnego widelca: 430 mm
Długość górnej rury: 595 mm
Wysokość osi suportu: 350 mm / 342 mm
Wysokość kierownicy: 1005 / 995 mm (mostek na plus/minus w tym 25mm podkładek)
Kąt główki ramy: 67,2° / 65,9°
Kąt rury podsiodłowej: 73,8° / 75,6°
Masa kompletnego roweru: 13 550 g*
Masa ramy: 2990 g
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2270 g
Skok amortyzacji: przód: 160 mm, tył: 150 mm
Przedni widelec: Rock Shox Pike RCT3 27.5” Solo Air, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1780 g)
Damper: Cane Creek Double Barrel Air (536 g)
Koła: Industry Nine Enduro 27.5” (osie 15 mm / 12x142 mm), obręcz 26 mm
Opony: Schwalbe Hans Dampf Evo TLR 27,5x2,35” (800 g, dętka: 130 g)
Korby: Race Face Atlas 32 z. (170 mm)
Łożyska suportu: Race Face Race XC X-Type (73 mm)
Kaseta: SRAM X01 XG-1195 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-XX1
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X01
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785, tarcze: Shimano SM-RT86 203 / 180 mm
Kierownica: Joystick Analog DH Carbon , 31.8x800 mm
Wspornik kierownicy: Straitline SSC, 50 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Forty 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shock Lev Integra 150 mm, 31.6x430 mm
Siodełko: Joystick Binary LT
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-04-29

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcie akcji: Piotr Staroń

Tagi: Knolly

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach