Pierwsze wrażenie nie powinno mieć dużego znaczenia w relacji tester bikeBoardu – testowany sprzęt. Ja lubię jednak zapamiętywać te pierwsze momenty – najczęściej w trakcie wyprowadzania roweru i pakowania go na bagażnik auta.


W przypadku Stinga było to – „duży i solidny”. Nie chodziło bynajmniej o rozmiar ramy, kół i niemal 14 kg masy. Taki mi się po prostu wydawał. W „bojowych” warunkach wygląda to tak: rower jest duży, a rama wykonana z rur o sporych przekrojach, czyli wygląda solidnie. Górna rura ramy i kierownica są położone wysoko, kokpit jest dość „przestronny”, głównie dzięki szerokiej kierze i długiemu mostkowi, bo rura górna już taka długa nie jest, zwłaszcza jak na twentyninera. Stromy kąt rury podsiodłowej bardzo ułatwia pedałowanie i przesuwa nieco środek ciężkości w przód. Nie wpływa to jednak na poczucie bezpieczeństwa, bo baza kół jest... zgadnijcie? Duża, a kąt główki ramy to niewiele ponad 68 stopni.

Osprzęt
Sting, jak na swoją cenę, jest bardzo dobrze wyposażony. Cena około 6500 zł wymaga kompromisów, ale mimo tego osobie dobierającej komponenty należą się słowa uznania. Solidny (słowo klucz) napęd, będący mieszanką Deore, SLX i XT, na pewno posłuży bardzo długo, hamulce Shimano Deore o tarczach 180 mm spisywały się dzielnie nawet podczas długich i stromych jak na Beskidy zjazdów, nie puchnąc i zapewniając (...)

Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu bikeBoard

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Cube Sting 120 29
6 599 zł
Ski-Team www.skiteam.pl
Współczynnik bB: 100 g za 47 zł
Rama: aluminium 7005, potrójnie cieniowane
Rozmiary: 16”, 18”, 20”, 22”
Rozmiar testowany: 470 mm
Baza kół: 1150 mm
Długość tylnego widelca: 454 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 330 mm
Wysokość kierownicy: 1050 / 1035 mm (mostek na +/- w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 68,1°
Kąt rury podsiodłowej: 74,2°
Masa kompletnego roweru: 13 940 g*
Masa ramy: 2920 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2200 g
Masa tylnego koła: 2840 g
Skok amortyzacji: przód - 120 mm, tył – 120 mm
Przedni widelec: Manitou Marvel Expert 29 TS Air, aluminiowa rura sterowa (1934 g)
Damper: Manitou Radium Expert RL (289 g)
Piasty: Shimano Deore HB-M615
Obręcze: Alexrims ZX24
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance 29x2,25” (700 g, dętka:180 g)
Korby: Shimano SLX FC-M672 40-30-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB70 (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10 Silver
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano Deore BL/BR-M615 , tarcze: Shimano SM-RT30 180 / 180 mm
Kierownica: Cube Rise Trail Bar Pro , 31.8x720 mm
Wspornik kierownicy: Cube Performance Pro , 90 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit 1.5E ZS 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Cube Performance , 31,6x400 mm
Siodełko: Selle Italia X1
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-07-11

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, foto: Piotr Staroń

Tagi: 29", full, cube

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory