Prawie rok temu mieliśmy okazję pojeździć na prototypie odświeżonego ścieżkowca Meridy. Już wtedy polubiliśmy go, głównie za nieźle działające zawieszenie. Teraz trafiła do nas wersja produkcyjna, jak się okazało - niewiele różniąca się od prototypu.

Widząc One-Forty po raz pierwszy nie byłem zbytnio zachwycony. Mało zjawiskowe kształty ramy i wystający do przodu widelec nie wzbudzają podziwu. Na szczęście wygląd nie idzie w parze ze zdolnościami Meridy.

Podjazdy
Pierwszym zaskoczeniem był zapał do podjeżdżania, którym wykazywał się rower. Osobiście mam czasem „zjazdowe dni”, w które za nic w świecie nie chce mi się podjeżdżać i wolę się przespacerować z rowerkiem (szczególnie, gdy rower swoje waży). Jeżdżąc kolejne trzy tygodnie, nawet na chwilę taka opcja nie przeszła mi przez myśl. Damper Rock Shox Monarch nie blokuje się całkowicie przy włączonej „podjazdowej” platformie, przez co zawias praktycznie cały czas pracuje, a tylne koło jest przyklejone do podłoża.
Co ciekawe, zawieszenie nie bierze sobie do serca nawet wysokiej kadencji i uaktywnia się jedynie podczas najechania na przeszkodę. Magia. Dodatkowym atutem jest fakt, że pomimo dłuższego niż w konkurencyjnychrowerach tylnego trójkąta, rower jest (...)


Pełny test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Zobacz kolekcję rowerów MERIDA w katalogu on-line 2014

Poniżej pełna specyfikacja testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Merida One-Forty 5-B

Cena: 8990 zł
Rama: aluminium Prolite 66
Rozmiary: 15.5”, 17”, 19”
Rozmiar testowany: 440 mm – 17”
Masa kompletnego roweru: 13 990 g*
Baza kół: 1085 mm
Długość tylnego widelca: 447 mm
Długość górnej rury: 600 mm
Wysokość osi suportu: 335 mm
Wysokość kierownicy: 1015 / 1025 mm (mostek na plus/minus w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 67°
Kąt rury podsiodłowej: 74,7°
Masa ramy: 2665 g (bez dampera) 4121 g ( z damperem, ham P/T, manetki, linki, panc)
Masa przedniego koła: 1960 g
Masa tylnego koła: 2640 g
Skok amortyzacji: przód – 150 mm, tył – 140 mm
Przedni widelec: Rock Shox Sektor TK Silver 27,5 Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa 2170 g
Damper: Rock Shox Monarch RT
Piasty: Shimano Deore HB/FH-M618 (oś 15 mm / 12x142 mm)
Obręcze: Alexrims MD23 -27
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance Line 27,5”x2,35” 696 g , dętka: 145 g
Korby: Shimano FC-M622 40-30-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB51
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M615
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano BL/BR-M615, tarcze: Shimano SM-RT64 180 mm.
Kierownica: Merida Pro, 31.8x720 mm
Wspornik kierownicy: Merida Pro, 80 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”1i1/2”
Wspornik siodełka: Merida Pro , 31.6x350 mm
Siodełko: Selle Italia X1
Pedały: platformy, aluminiowe
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl


Dodano: 2014-02-26

Autor: tekst: Szymon Janik, foto: Jacek Wejster

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra