To drugi w hierarchii producenta hardtail oparty na aluminiowej ramie i kołach 27,5”. Jeśli wziąć pod uwagę również modele z carbonowymi ramami, umiejscawia się idealnie po środku oferty.

Dema łatwo nie miała, testowaliśmy ją w naszym ulubionym Beskidzie Żywieckim, gdzie została poddana wszechstronnym torturom. Pozwoliło to sprawdzić dogłębnie jej zachowania na stromych podjazdach, zjazdach czy szlakach wijących się kilometrami na zboczach gór.

Jazda
Dema jest duża (testujemy L), długa, ale proporcjonalna. Górna rura horyzontalnie mierzy 615 mm (to w tej kategorii norma), jednak w połączeniu z mostkiem o długości aż 110 mm daje pokaźną wartość odsunięcia siodła i kokpitu w porównaniu do konkurencji. Kierownicę typu riser można opuścić nawet na 950 mm ponad grunt - to znakomity wynik. Nieznaczne gięcie podnosi sylwetkę, ale wygodnie ustawia barki, dzięki czemu oldschoolowa pozycja zyskuje na wygodzie i łatwości prowadzenia. Wyciągnięta i niska pozycja sprawia, że nawet na bardzo stromych podjazdach przy odpowiednio mocnej nodze łatwo zachować obraną linię, a Dema jest niezwykle spokojna i przewidywalna. Od pierwszego obrotu korb wyczuwa się (...)

Cały test znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014(gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Dema Ryano 7.0
cena: 4 399 zł
www.dema-bicycles.com, www.rovelove.pl
Współczynnik bB: 100 g za 35 zł
Rama: aluminium 6061 T6
Rozmiary: 18”, 20”
Rozmiar testowany: 500 mm – 20”
Baza kół: 1093 mm
Długość tylnego widelca: 430 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 307 mm
Wysokość kierownicy: 975/1000 mm (mostek na plus/minus w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,8°
Kąt rury podsiodłowej: 71,5°
Masa kompletnego roweru: 12 510 g*
Masa ramy: 1970 g
Masa przedniego koła: 1980 g
Masa tylnego koła: 2620 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox 30 Gold 27.5 TK Solo Air, aluminiowa rura sterowa (1840 g)
Piasty: Novatec D341 / D342 GCC
Obręcze: WTB Speed Disc i19 650b
Opony: Maxxis Crossmark 27,5x2.1” kevlar (590 g, dętka:160 g)
Korby: FSA Gamma Drive 44-32-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA Mega Exo BB-1000 (68 mm)
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: FSA CN-910
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: SRAM X.7
Manetki: SRAM X.7
Hamulce: Avid Elixir 1 , tarcze:Avid G2CS 180 / 160 mm
Kierownica: Extend Elite Riser , 31.8x680 mm
Wspornik kierownicy: Extend Elite ST-364 , 110 mm
Łożyska sterów: FSA ZS-4D 1i1/8”
Wspornik siodełka: Extend Elite SB20 , 31.8x350 mm
Siodełko: San Marco Era Dynamic Power
Pedały: FP-971
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-04

Autor: Tekst: Bartek Rychlicki

Tagi: hardtail, 27,5", Dema

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory