Giant jest znany z konserwatyzmu. Jeśli „mózgi” z Gianta na coś się decydują, to z pewnością jest to dobrze przemyślane. Rok 2014 będzie w Giancie przebiegał pod znakiem rozmiaru 650b. Rowery Anthem testowaliśmy w wielu odsłonach, chociażby opisany niedawno w teście 1000+ Anthem X2 29. Siostrzany model X3 29 - w teście porównawczym. W wersji na kołach 27,5 testujemy go jako pierwsi.

Rama dostępna jest w 4 rozmiarach i wyprodukowana z Aluminium ALLUX SL, najpopularniejszego stopu Gianta. W zakresie obróbki aluminium i estetyki wyznacza najwyższe standardy. Spawy w przednim trójkącie ramy są prawie niewidoczne, w tylnym bardziej, ale tam i tak zawsze jest masa błota! Masa samej ramy też budzi respekt, nawet wśród carbonowej konkurencji! Przy tym wykorzystano prawie wszystkie elementy nowoczesnej ramy: poszerzana główka, bezpośrednie mocowanie przerzutki przedniej, hamulca tylnego i sztywna oś. Anthem na pośrednich kołach jest wizualnie podobny do modelu 29”. Górna rura w rozmiarze M nie jest przesadnie długa, ma 595 mm, co wraz z kątem główki ramy 69,2° wywołuje efekt znany z rowerów enduro: ośka koła wysunięta jest do przodu, a umiarkowanie krótki mostek sytuuje kierownicę w wygodnym oddaleniu od siodła, co zapewnia spory komfort i reaktywność w trudnym terenie.

Pełen artykuł ukazał się w bikeBoard 11-12/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz zdjęcia szczegółów.

Giant Anthem 27.5 3
Cena: 6999 zł
Rama: aluminium AluxX SL
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 445 mm - M
Baza kół: 1116 mm
Długość tylnego widelca: 433 mm
Długość górnej rury: 595 mm
Wysokość osi suportu: 320 mm
Wysokość kierownicy: 975 mm/1000 mm (mostek na plus/minus w tym 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,2°
Kąt rury podsiodłowej: 73°
Masa kompletnego roweru: 12 990 g*
Masa ramy: 2165 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1940 g
Masa tylnego koła: 2710 g
Skok amortyzacji: Przód - 100 mm, tył - 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Recon Gold RL 27,5 Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1850 g)
Damper: Rock Shox Monarch R 210 g
Koła: Giant S-XC2 27,5 (przednia oś 15 mm)
Opony: Maxxis Crossmark 27,5x2,1” (690 g, dętka: 180 g)
Korby: SRAM 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit (90 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M615
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano BL/BR-M395, tarcze: Shimano SM-RT56 160 mm
Kierownica: Giant Connect 31,8x690 mm
Wspornik kierownicy: Giant Connect 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/4”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Giant Connect 30,9x375 mm
Siodełko: Giant Contact
Pedały: -
* masa bez pedałów

Dodano: 2013-11-22

Autor: Tekst: Michał Urbankowski

Tagi: Giant, 650, 2014

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach