Bronson został stworzony do enduro. W rękach zawodników z Syndicate będzie bronią na zawody enduro organizowane na całym świecie. Nie mogliśmy tego przeoczyć i - oprócz naszych stałych tras i turystycznego hulania po Beskidzie Wcale Nie Takim Małym - zapisaliśmy się też na Enduro Trophy.


Zachowałem obiektywizm tylko dzięki temu, że większość notatek do testu powstała zanim wyjechaliśmy na zawody do Porąbki. Ciekawe, jakich przymiotników używałbym pisząc ten test dziś, kiedy obok monitora stoi srebrna statuetka.

Pozycja
„Elka” siadła mi dobrze, przód jest przestronny na podjazdach (bardzo szeroka kierownica), a na zjazdach rower nic nie traci na poręczności. Łatwo się go przestawia w locie i bardzo łatwo skłania do skręcania – ale o tym jeszcze będzie.
Santa Cruz zastosował dość niedzisiejszą geometrię. Najbardziej czuć w grzbiecie kąt podsiodłowy. Rower ma długą górną rurę i przy kącie podsiodłowym rzędu 73–71º (Talas) siodło jest bardzo oddalone od kierownicy, co wymaga niezłej gibkości w krzyżu. Do tego producenci przewidzieli niezwykle niską główkę i kierownica w testowanym przez nas zestawie, mimo 3 cm podkładek, znajduje się tam, gdzie we współcze-snych maszynach XC! Bardzo nisko (...)


Pełny test możecie przeczytać w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Santa Cruz Bronson Carbon
19 000 zł
Crazy Crank www.santacruz-pl.com
Współczynnik bB: 100 g za 141 zł
Rama: carbon
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 480 mm – L
Baza kół: 1168 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 612 mm
Wysokość osi suportu: 345/335 mm
Wysokość kierownicy: 1025 mm (w tym 30 mm mm podkładek)
Kąt główki ramy: 66/67,1°
Kąt rury podsiodłowej: 71,5/73°
Masa kompletnego roweru: 13 470 g*
Masa ramy: 2370 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2050 g
Masa tylnego koła: 2360 g
Skok amortyzacji: przód 150/120 mm, tył – 150 mm
Przedni widelec: Fox 34 Talas FiT CTD Kashima Factory Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2180 g)
Damper: Fox Float CTD Boostvalve Kashima Factory Series (260 g)
Koła: Crank Brothers iodine2 27.5”
Opony: WTB Vigilante 650b Team Issue Super-Track Rubber / Maxxis High Roller II EXO TR 27,5x2.3” (985/990 g)
Korby: Race Face Turbine 34-20 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face Turbine X-Type (73 mm)
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG75
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M781
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano XT BL-M785, tarcze:Shimano SM-RT86 180 / 160 mm
Kierownica: Race Face SixC Riser, 31.8x800 mm
Wspornik kierownicy: Race Face Atlas, 70 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Forty 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shox LEV DX , 30.9x400 mm
Siodełko: WTB Volt Pro
Pedały:
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-03

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: full, Santa Cruz

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory