W zeszłym sezonie premierę miała nowa platforma ultra lekkich rowerów szosowych Treka o nazwie Émonda. Oparte są na ramie z włókna węglowego a ich charakterystyka jazdy najlepiej odpowiadała górskim wspinaczkom.

Niedługo po premierze Trek pokazuje nową Émondę ALR. Oparta jest na ramie wykonanej z Alpha Aluminum Serii 300 co zapewnia niską masę i sztywność. Mimo tej zmiany założenia tego modelu się nie zmieniły, ma być bardzo lekki i oferować najwyższą jakość wykonania. Dzięki zastosowaniu aluminium oferowane modele będą w rozsądnej cenie dzięki czemu ten model trafi do szerszego grona odbiorców.

Sercem roweru jest rama, która jak podaje producent w rozmiarze 56 cm waży jedynie 1050 g bez malowania, a widelec bez przyciętej rury sterowej 358 g. Na uwagę zasługuje technologia wykonania spawów Invisible Weld Technology, umożliwia zastosowanie mniejszej ilości materiału w procesie spawania, jednocześnie zwiększając wytrzymałość połączenia. Wizualny efekt takiej technologii jest wyśmienity, spawy są równe i gładkie. W tylny widelec ramy wbudowany jest czujnik prędkości DuoTrap S, który łączy się z komputerami rowerowymi za pomocą ANT+ i Bluetooth. Dodatkowo jest on estetycznie schowany, lekki i aerodynamiczny. Émonda ALR oferowana będzie w kompletnych grupach osprzętu, co oznacza, że na przykład Émonda ALR 5 skomponowana jest na Shimano 105 i nie ma stosowania części z różnych grup żeby sztucznie podnieść klasę roweru.

Póki co w sprzedaży są trzy wersje aluminiowej Émondy, a my już bierzemy się do testów wersji ALR 5 która waży 8500 g a rezultaty przeczytacie w czerwcowym numerze bB.

Dodano: 2015-04-21

Autor: Tekst: bB (KCh)

Tagi: Trek, Emonda

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra