Myśl techniczna naszych południowych sąsiadów zaskakiwała już naszych dziadków i ojców. Tatra, Skoda, Java... W dziedzinie jednośladów napędzanych pedałami Dema pisze nowe rozdziały i podąża za światowymi trendami.

Błyszczący carbon – miodzio! Padające na ramę promienie słońca ożywiają nasz rower, a cała kompozycja jest estetyczna. Wykonane w systemie T2T (tube to tube), osobno wyprodukowane części ramy, połączone ze sobą w dalszej obróbce. Górna rura ładnie schodzi w podsiodłówkę, co robi wizualnie świetne wrażenie. W siodle na podjeździe uwidacznia się jej krótki, jak na rozmiar „L”, wymiar, który sprawia, że skracamy dystans do kierownicy, a środek ciężkości przesuwa się w przód. Taki rozkład mas powoduje, że Scaleo świetnie sobie radzi na bardzo stromych podjazdach. Wspiera w tym także kąt główki ramy i masa roweru gotowego do drogi. Kierownica po wyciągnięciu podkładek ustawiona jest na 975 mm od podłoża i w ogólnym rozrachunku właściwości wspinaczkowe Demy są porównywalne do kozicy górskiej (…).

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 4/2015 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Dema Scaleo Elite
11 699 zł
Dema http://www.dema-bicycles.com
Współczynnik bB: 100 g za 116 zł
Rama: carbon UD Nano
Rozmiary: 17”, 19”, 21”
Rozmiar testowany: 490 mm – 19”
Baza kół: 1087 mm
Długość tylnego widelca: 435 mm
Długość górnej rury: 595 mm
Wysokość osi suportu: 300 mm
Wysokość kierownicy: 995/975 mm , mostek na +/- do tego 20 mm podkładek
Kąt główki ramy: 70 °
Kąt rury podsiodłowej: 73.2°
Masa kompletnego roweru: 10 140 g*
Masa ramy: 1190 g 1570 g ( mentka srama X1 pancerze press fit)
Masa przedniego koła: 1730 g
Masa tylnego koła: 2140 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Reba 27.5” RL Solo Air, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1641 g)
Koła: DT Swiss X 1700 Spline 2 27.5” (15 mm / 12x142 mm)
Opony: WTB Bee Line Race 27.5x2.2” (626 g, dętka: 167 g)
Korby: SRAM X1 1200 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GXP PressFit (92 mm)
Kaseta: SRAM X1 XG-1180 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PCX1
Przerzutka tył: SRAM X1
Manetki: SRAM X1
Hamulce: SRAM DB 5 , tarcze: SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: FSA SL-K , 31.8x750 mm
Wspornik kierownicy: FSA SL-K , 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8''-1i1/2''
Wspornik siodełka: FSA SL-K , 31.6x350 mm
Siodełko: Fi'zi:k Nisene
Pedały: Shimano PD-M520
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-03-30

Autor: Tekst: Michał Urbankowski, foto: Miłosz Kędracki

Tagi: Dema

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach