To najwyższa i najlepiej wyposażona szosówka oparta na aluminiowej ramie w kolekcji polskiego producenta. Znacząco różni się od węglowych modeli, choć wszystkie opatrzono wspólną nazwą. Za Vento 4.0 zapłacimy 2000 zł mniej niż za najtańszą carbonową szosówkę Krossa. Różnice geometryczne są jednak dużo ważniejsze.

Wynika z nich dość wysoka pozycja kolarza - główka ramy testowanego Vento jest wyższa o 35 mm w stosunku do węglowej szosówki Krossa. Aluminiowy Vento 4.0 jest też nieco dłuższy – obie cechy bardzo zbliżają go do kategorii endurance. Mimo wszystko pozostaje aerodynamiczny i jadący nie ma wrażenia turystycznego wożenia się. Nawet w płaskim terenie spisuje się bardzo przyzwoicie.


Zastosowany napęd 2x10 Tiagra w tej klasie cenowej to rzadkość. W przeszłości testowaliśmy porównywalne cenowo rowery, w których dominowały komponenty Sora, a więc 2x9. Dzięki temu, stopniowanie kasety 11-25 z. pozwala Krossowi na płynną zmianę przełożeń bez utraty rytmu pedałowania. Sprzyja to jeździe (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 11-12/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej specyfikacja techniczna i więcej zdjęć szczegółów roweru.


SPECYFIKACJA

Kross Vento 4.0
cena: 3999 zł
Kross www.kross.pl

Rama: aluminium Superlight
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Shimano HB/FH-RS400 / alexrims AT480
Opony: Schwalbe Lugano Active Line K-Guard 700x25C (310 g, dętka 97 g)
Korby: Shimano Tiagra FC-4700 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano BB-RS500
Kaseta: Shimano CS-HG500 (11-25) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano Tiagra FD- 4700
Przerzutka tył: Shimano Tiagra RD-4700-SS
Manetki: Shimano Tiagra ST-4700
Hamulce: Shimano Tiagra BR-4700
Kierownica: Kross Race Components, 440 mm, zasięg 110 mm, głębokość 150 mm
Wspornik kierownicy: Kross Race Components, 110 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kross Race Components, 27,2x350 mm
Siodełko: Selle Royal, stalowe pręty

Dodano: 2017-11-15

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, Kross

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1