Olimpiada zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji marka Kross przygotowała limitowaną edycję modelu Level B8, która wyróżnia się designem oraz komponentami. Rama wygląda nowocześnie, kolorowe wstawki przywodzą na myśl brazylijskie klimaty. Szyku nadaje jeszcze krótki (70 mm) mostek. Jak na cenę 5 tysięcy złotych, B8 Rio został sowicie wyposażony a poszczególne komponenty dobrane tak, aby rower miały jak najbardziej sportowy charakter. Elementem wyróżniającym spośród konkurencji jest napęd 1x11. SRAM NX ma mniejszy zakres przełożeń od wyższych modeli tej marki, ale za to kasetę można założyć na klasyczny bębenek. Kaseta 11-42 z. z suportem 32 z. to zestaw dla dobrych kolarzy i trzeba mieć mocną nogę na sztywnych podjazdach żeby nie brakowało przełożeń. Korba 32 z. przy masie roweru (12,8 kg) sprawia, że pokonywanie wzniesień w siodle nie zawsze jest możliwe, trzeba wstać z siodła i dokręcić. Jednak wybór mniejszej tarczy spowoduje, że napęd będzie za miękki na szybkich odcinkach. Taki urok tego typu zestawów.


Pozycja na Krossie jest bardzo komfortowa ale wystarczająco wyciągnięta. Dość długa górna rura przy zestawieniu z krótkim mostkiem sprawia, że jazda nabiera rumieńców. Geometria jest sportowa. Świadczy o tym stroma podsiodłówka, dzięki której środek ciężkości przesunięty jest do przodu - łatwiej uzyskać wysoką kadencję. Również główka została ustawiona pod dużym kątem. Wpływa to na szybką reakcję roweru na impulsy skrętne, ale wymaga dobrego opanowania maszyny na technicznych zjazdach. Szeroka i wygodna kierownica dodaje precyzji prowadzenia i zwiększa stabilność roweru przy większych prędkościach. W trudnym terenie amortyzator Rock Shox Recon w wersji Silver dobrze się spisuje. Ergonomia manetki blokady skoku jest do poprawy, ale biorąc pod uwagę klasę roweru to nie można się za bardzo czepiać. Level B8 Rio został tak skonfigurowany, żeby być jak najbardziej efektywny w warunkach wyścigowych. Tu wszystko ze sobą współgra tworząc gotową maszynę, która sprosta nawet trudnym górskim maratonom.

Charakterystyczne malowanie roweru nawiązujące do nadchodzącej Olimpiady sprawia, że ma się poczucie posiadania czegoś wyjątkowego, limitowanego. W obecnych czasach, kiedy wszystko jest masowe, każdy wyróżnik jest wartością.

Zwróćcie uwagę na estetycznie i precyzyjnie wykonane spawy przy węźle główki. Dzięki matowemu wykończeniu ramę można na pierwszy rzut oka uznać za carbonową. Napęd 1x11 w tej grupie cenowej to unikalna rzecz, wydatnie wpływa na łatwość obsługi roweru. Jak dodamy do tego sztywne osie to robi się naprawdę dobrze.



Kross Level B8 Rio
4999 zł
Kross www.kross.pl
Rama: aluminium Ultralight
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 480 mm – M
Baza kół: 1128 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 620 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy: 999/970 mm (* mostek na +/-, podana wartość nie uwzględnia 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,5°
Kąt rury podsiodłowej: 74,5°
Długość ramy: 440 mm
Wysokość ramy: 634 mm
Główka: 110 mm
Masa kompletnego roweru: 12 800 g*
Masa ramy: 2075 g
Masa przedniego koła: 2020 g
Masa tylnego koła: 2810 g
Skok zawieszenia: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Recon Silver TK, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2216 g)
Piasty / Obręcze: Shimano Deore HB/FH 618 (15x100 /12x142 mm) / WTB STP i19 Tubeless Ready
Opony: Schwalbe Rapid Rob Active Line K-Guard 29x2,1” (690 g, dętka 210 g)
Korby: SRAM GX-1000 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press Fit MTB
Kaseta: SRAM PG-1130 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1110
Przerzutka tył: SRAM NX
Manetki: SRAM NX Trigger
Hamulce: Avid DB3, tarcze Avid G2CS 180/160 mm
Kierownica: Kross Racing Components, 720 mm
Wspornik kierownicy: Kross Racing Components, 70 mm
Łożyska sterów: VP A45AC3 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kross Racing Components, 27,2x350 mm
Siodełko: Kross VL-1489, stalowe pręty
Pedały: -

* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl


Kross wprowadził do sprzedaży także limitowaną edycję akcesoriów w specjalnym malowaniu - dominują te same motywy kolorystyczne. Królują odcienie żółtego, zielonego i niebieskiego. W skład kolekcji wchodzi kask, licznik rowerowy, torebka podsiodłowa, komin na szyję, koszyk na bidon, błotnik i bidon. Cała seria wygląda bardzo nowocześnie i świeżo. Stanowi odpowiednik wuwuzeli czy kibicowskich kapeluszy, ale w dużo lepszym stylu. Warto przypomnieć, że Kross organizuje konkurs, w którym będzie można wygrać wyjazd do Rio, gdzie szczęśliwcy będą na żywo kibicować Mai Włoszczowskiej.




Dodano: 2016-06-03

Autor: Jakub Chryczyk

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory