Technologia LED zrewolucjonizowała w ostatnich latach oświetlenie rowerowe na świecie. Rowerzyści coraz częściej decydują się na lampy diodowe, które dają kilkakrotnie więcej światła w porównaniu ze standardowymi żarówkami.

Zgodnie z przepisami każdy rower powinien być wyposażony w stałe światło barwy białej z przodu, natomiast z tyłu w czerwone światło odblaskowe i czerwone pozycyjne. Muszą być one widoczne po zmroku z odległości co najmniej 150 metrów.

Każdy rowerzysta jest zobowiązany do włączania świateł wtedy, gdy zaczyna się ściemniać. W takich warunkach najważniejszą sprawą jest, aby lampy rowerowe zapewniała maksymalny poziom widoczności na drodze.

60 metrów zasięgu

Przykładem zastosowania technologii diodowej w oświetleniu rowerowym jest seria lampek Philips SafeRide LED, opartych na technologii nowej generacji LED LUXEON. Zapewniają one aż do siedmiu razy więcej światła na drodze w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.

Lampy SafeRide LED zostały wyposażone w dwie mocne diody, które zapewniają wysoki standard bezpieczeństwa podczas nocnej jazdy na rowerze. Mają one motocyklowe osiągi, generując aż do 60 metrów jednorodnego oświetlenia drogowego i zapewniając doskonałą widoczność.

Szerokość emitowanej przez lampki SafeRide LED wiązki światła wynosi 50 stopni. Taki kąt padania światła zapewnia doskonałe oświetlenie drogi. Dla porównania szerokość wiązki w standardowych lampach wynosi 10 stopni.

Bateria czy dynamo

Lampki SafeRide LED występują w dwóch typach: zasilanych dynamo i na akumulatory. Wersja na dynamo świeci jeszcze 4 minuty po zatrzymaniu. Natomiast wersję z akumulatorami można ładować w tradycyjny sposób za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu, ale również i przy użyciu zwykłego kabla USB.
Lampki SafeRide LED są łatwe w montażu i pasują do rowerów każdego rodzaju. Inżynierowie Philips podczas projektowania lamp SafeRide LED szczególną uwagę zwrócili na jakość ich wykonania. Lampa została umieszczona w trwałej i szczelnej obudowie. SafeRide LED jest wodoodporna dzięki bardzo dobremu uszczelnieniu, co sprawia, że nawet podczas ulewnych deszczy nie zawodzi i dalej świeci.

W swojej ofercie, oprócz oświetlenia montowanego z przodu roweru, Philips ma również pozycyjne lampki tylne LED SafeRide. Zastosowana w nich technologia LumiRing znacznie poprawia widoczność rowerzysty, również z boku.

SafeRide® LEDBikeLight przednia:

• 2 diody nowej generacji High-Power LUXEON® LED
• Światło o natężeniu 80 luksów
• Motocyklowe osiągi: do 60 metrów jednorodnego oświetlenia drogowego
• Wiązka nieoślepiająca
• Oświetlanie pierwszego planu
• Wysokowydajny reflektor

SafeRide® LEDBikeLight tylna:

• Technologia LumiRing zapewnia widoczność 320°
• Pasuje do wszystkich rodzajów dynamo
• Wykonana zgodnie z normami StVZO
• Prosty i szybki montaż
• Pasuje do standardowych wsporników 50 i 80 mm

Dodano: 2013-05-29

Autor: Źródło: FleishmanHillard

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później