Nazwa modelu kojarzy się z topowym i bardzo ekskluzywnym rowerem na węglowej ramie, słynnej z płynności jazdy po nierównych drogach i amortyzacji siodełka i kierownicy w systemie Isospeed.

Byliśmy nim zafascynowani i dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak spisuje się prostsza i zdecydowanie tańsza wersja oparta na aluminiowej ramie z węglowym widelcem i bez żadnych systemów tłumiących drgania. Co prawda Trek przy opisie widelca używa określenia Isospeed, ale nie ma w nim żadnego mechanizmu do rozpraszania drgań, ma wystarczyć odpowiedni układ włókien.

Czy w budżetowej konstrukcji Treka został zachowany charakter bolida, którego test opublikowaliśmy w magazynie bikeBoard #3/2017? Pierwsze kilometry po płaskim pokazały, że Domane AL 3 wcale nie jest rowerem dla emeryta. Pozycja jaką zajmuje kolarz nie różni się dużo od tej na wyścigowej Emondzie. Jest na tyle sportowa, że jazda jest bardzo - jak na cenę roweru - efektywna.



Wielogodzinne przejażdżki nie spowodują jednak nadmiernego bólu pleców. Nawet 130 km runda dookoła Babiej Góry z przewyższeniem 1700 m nie wzruszyła naszego już dość dojrzałego naczelnego. Stwierdził, że jeśli dla kogoś pozycja będzie zbyt agresywna to po podłożeniu podkładek pod mostek każdemu będzie wygodnie. Rower ma aspiracje do (...)



Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


SPECYFIKACJA

Trek Domane AL3, Trek Bikes www.trekbikes.com
Cena: 3999 zł
Rama:aluminium Alpha 100
Przedni widelec: carbon Domane, aluminowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Aluminium / Bontrager TLR
Opony: Bontrager R1 700x25C (320 g, dętka 68 g)
Korby: Shimano Sora FC-R3000 50-34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano BB-RS500
Kaseta: Shimano CS-HG400-9 (11-28) 9-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG53
Przerzutka przód: Shimano Sora FD-R3000
Przerzutka tył: Shimano Sora RD-R3000-SS
Manetki: Shimano Sora ST-R3000
Hamulce: aluminium Dual Pivot
Kierownica: Bontrager Race VR-C, 420 mm, zasięg 100 mm, głębokość 130 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”
Wspornik siodełka: Bontrager, 27,2x330 mm
Siodełko: Bontrager Montrose Comp, stalowe prety

Dodano: 2017-09-07

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, Trek

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWERY 2018

28 lat minęło – Yeti Ultimate

Odzież, akcesoria i dużo, dużo więcej!