Kona Process była jedną z czołowych pozycji na mojej liście „muszę się przejechać”... głównie ze względu na egzotyczny wygląd i rzadkość występowania. Czy spełniła moje oczekiwania enduro?

Process wzbudzał najskrytsze fantazje o uderzaniu w ziemię z ogromnych dropów i wygrywaniu w mistrzostwach świata w Whipp Off, tak jak robią to ci, którzy wbili się w pierwszą piętnastkę tegorocznego Crank Worksa, czyli Caleb Holonko i Stephane Pelletier z Kona Super Grassroots riders dosiadający Processów.

Kiedy ja zasiadłem za sterami Procesa 153... w zasadzie powinie nem napisać: kiedy przyjąłem pozycję Supermana za sterami Process 153... Przerósł moje oczek iwania. Przecież mieli zamówić do testów co najwyżej L-kę – myślałem, szukając oznaczeń na rurze podsiodłowej, jednak sz ybko okazało się, że wszystko gra. 450 mm to rozmiar L jak w mordę strzelił, a biorąc pod uwagę tendencje innych producentów, to nawet naklejka „M” uszłaby bezkarnie bo rama jest niska jak w składaku Wigry. Amerykanie po prostu postanowili nie bawić się w półśrodki, co sezon wydłużając reach o kolejne 5 mm, tylko poszli na całość, przez co geometria Processa będzie aktualna jeszcze przez długi czas. Co w niej takiego ekstra? Przede wszystkim górna rura o długości 630 mm, która na dziś u innych marek oznacza całkiem spory rozmiar XL. Ponadto tylny trójkąt może poszczycić się długością 425 mm, co kolegom możesz przetłumaczyć na „upiornie krótki”.
Co oznaczają te liczby w praktyce? To, że trzeba się przyzwyczaić. Pierwszy podjazd pokonywałem z miną „o co chodzi”, bo pozycja (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2016


Kona Process 153
Cena: 12 299 zł
Kona Poland, www.konaworld.pl

Rama: aluminium 6061
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 14 040 g*
Masa ramy: 3050 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2280 g
Masa tylnego koła: 2820 g
Przedni widelec: RockShox Pike RC Solo Air, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1887 g)
Damper: RockShox Monarch RT (247 g)
Piasty / Obręcze: Novatec (15x100 / 12x142 mm) / WTB STp i29
Opony: Maxxis Minion DHF 3CMaxx Terra EXO 27,5x2,3” (871 g, dętka 226 g)
Korby: SRAM GX1000 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM PressFit
Kaseta: SRAM XG1150 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka tył: SRAM GX
Manetki: SRAM GX Trigger
Hamulce: Shimano BR-M615/BL-M615, tarcze Shimano SM-RT64 200/180 mm
Kierownica: Kona XC/BC 35, 780 mm
Wspornik kierownicy: Kona XC/BC 35, 45 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit 1.5 ZS No.57B 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: KS Lev Integra 150 mm, 31,6 mm
Siodełko: WTB Volt Sport, stalowe pręty
Pedały: -

Dodano: 2016-09-16

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: kona

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach