W okresie, kiedy wszyscy byli podekscytowani premierą nowego Nomada, my byliśmy w trakcie testowania Bronsona. Ustaliliśmy wtedy, że Nomad Mk III jest fanaberią Kalifornijczyków, a testy zagranicznych mediów przyjmowaliśmy z lekkim przymrużeniem oka. Beskidzki test opublikowany w bB#6/2014 wykazał, że Bronson był kompletnym rowerem enduro, dlatego nie chcieliśmy uwierzyć, że Nomad może zaoferować coś więcej. Dopiero, gdy pojawił się znienacka w naszej redakcji, zaczęło do nas dochodzić, jak bardzo nie mieliśmy racji.


Oprócz tego, że dostępny jest w różnych konfiguracjach osprzętu, można wybierać spośród dwóch wersji różniących się materiałem, z którego została wykonana rama. Niektóre firmy w tańszych wersjach sprzedają ramy, w których przód jest ten sam, a wahacz z aluminium. Santa Cruz stosuje dwie odmiany włókien węglowych: (C) oraz lepszy i droższy carbon (CC). Producent tłumaczy, że przy rosnących cenach w przemyśle rowerowym, ich dopieszczone, węglowe rowery stały się niebotycznie drogie, dlatego zdecydowano się wprowadzić do sprzedaży ramy wykonane z innego gatunku kompozytu. Te opatrzone symbolem C są średnio 250-280 gramów cięższe, lecz nie ustępują pod względem sztywności i trwałości, są za to dostępne dla konsumentów z mniej zasobnym portfelem.

Sporą falę kontrowersji wywołało malowanie Nomada w kolorze „ultra-fancy magenta-baby blue”, jednak ku uciesze mało rozrywkowej części testerów, trafiła do nas niewidzialna dla radarów wersja stealth, prezentująca się dość bojowo.(...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2015 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


SANTA CRUZ NOMAD C
Cena: 21 890 zł*
Współczynnik bB: 100 g za 178 zł
Crazy Crank www.santacruz-pl.com
Rama: carbon
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 12 300 g3
Masa ramy: 2640 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2140 g
Masa tylnego koła: 2400 g
Przedni widelec: Rock Shox Pike RCT3 Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1883 g) Damper: Rock Shox Vivid Air R2C (599 g)
Piasty/Obręcze: DT Swiss 350 (15 mm / 12x142 mm) / DT Swiss E512
Opony: WTB Vigilante Team Issue TCS Tough 27,5x2,3” / Maxxis High Roller II TR 27,5x2,3” (1140 g / 880 g)
Korby: SRAM XX1 28 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GXP PressFit
Kaseta: SRAM XG-1180 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PCX1
Przerzutka tył: SRAM X1
Manetki: SRAM X1 Hamulce:
Shimano XT BL/BR-785, tarcze Shimano SM-RT86 203/180 mm
Kierownica: Santa Cruz AM35, 800 mm
Wspornik kierownicy: Easton Havoc, 50 mm
Łożyska sterów: Cane Creek 40.ZS44 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 150 mm, 31,6x420 mm
Siodełko: WTB Volt Pedały: -

*cena dla podanej konfiguracji osprzętu

Dodano: 2015-07-02

Autor: Tekst: Szymon Janik

Tagi: full, Santa Cruz, Santa Cruz Nomad C

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory