Magura zaprezentowała nowe widelce linii TS (Team Suspension). Pierwsze, o czym warto wspomnieć, to mnogość rozmiarów (26’’, 29’’ i 650B) oraz wielkości skoku (80, 100, 120, 140, a wkrótce również 150 mm) - to robi wrażenie. Kolejną, wartą odnotowania cechą, jest nowa oś nazwana M15. W uproszczeniu - jest to znana i lubiana ośka 15 mm, jednak zamiast zintegrowanego zacisku mocuje się ją kluczem Torx T25 (w zestawie z osią, sam klucz działa jak osłona przed błotem itp. brudem). Zaletą jest niska masa osi - jedynie 58 gramów. Początkowo
będzie ona dostępna tylko w widelcach 29-calowych. Delikatnie zmieniono również życie wewnętrzne sztućców, połączenie rozwiązania FMC (czyli specjalnie przygotowanych uszczelek, ślizgów i powierzchni goleni) smarowanym przez FMG ma zapewnić czułą pracę amortyzatora i uprościć jego serwisowanie. A na koniec element, który najbardziej przypadł nam do gustu - z lektury materiałów dostarczonych przez Magurę wynika, że widelce 26-calowe i 650B to to samo - Magura ofcjalnie pozwala na stosowanie większych kół w widelcach 26-calowych, co pozwala na przesiadkę bez konieczności poważnej (i kosztownej) ingerencji w sprzęt. Ekstra!

Tekst ukazał się w bikeBoard 4/2012(gdzie kupić).

Dodano: 2012-04-20

Autor: Tekst: bikeBoard (PS), zdjęcia: (MM)

Tagi: amortyzacja, Magura

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1