Propel to czasownik. Co robi? Napedza, porusza, jedzie. I to jak!
Propel wygląda jak concept bike z butikowej manufaktury, ale Giant potrafił zrealizować takie pomysły w serii. Kwintesencją jest rama, czyli to, co najważniejsze. To ona odpowiada za wszystkie pozytywne cechy Propela. Ćwierć wieku doświadczeń Gianta z carbonem jak ślady linii papilarnych odciśnięte są w tej maszynie. Aerodynamiczna konstrukcja wygląda jakby była połączeniem roweru triathlonowego Trinity i klasycznego TCR-a. Rama dopracowana w każdym calu, schowane hamulce aero, piękne wycięcie i wpasowanie tylnego koła.

Pod prad
Przyszło mi testować Propela w mało sprzyjających warunkach. Walczyłem z Yvet, dzielnie pokonując kilometry w ulewnym deszczu i porywistym wietrze, ale cóż - taki job. Muszę przyznać, że nie jestem bardzo pokrzywdzony, bo jazda Giantem to sama przyjemność. Każdy kilometr pokonany pod wiatr nie był tak dokuczliwy, dzięki niskiej i wyciągniętej pozycji oraz znikomemu oporowi czołowemu ramy. Jazda Propelem po płaskich szosach pozwala poczuć się naprawdę (...)

Pełen tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Giant Propel Advanced 3
9 499 zł
Giant Polska www.giant-bicycles.com
Współczynnik bB: 100 g za 121 zł
Rama: kompozyt Advanced
Rozmiary: S/50, M/52, ML/54.5, L/57.5, XL/59.5 cm
Rozmiar testowany: 525 mm – M
Baza kół: 982 mm
Długość tylnego widelca: 408 mm
Długość górnej rury: 565 mm
Wysokość osi suportu: 275 mm
Wysokość kierownicy: 920 / 910 mm (mostek na +/- w tym 30 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 72,2°
Kąt rury podsiodłowej: 73,2°
Masa kompletnego roweru: 7830 g*
Masa ramy: 1175 g
Masa przedniego koła: 1120 g
Masa tylnego koła: 1690 g
Przedni widelec: Giant Propel kompozyt Advanced, karbonowa rura sterowa, aluminiowe haki koła (430 g)
Koła: Giant P-Elite A
Opony: Giant P-SL1 700x23C (210 g, dętka: 70 g)
Korby: Shimano 105 FC-5700 53-39 z.
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (88 mm)
Kaseta: Shimano 105 CS-5700 (11-28) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10SL
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5700
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5701
Manetki: Shimano 105 ST-5700
Hamulce: Shimano 105 ST-5700 / Giant Speed Control SL (TRP)
Kierownica: Giant Contact , 31.8x420 mm
Wspornik kierownicy: Giant Contact , 100 mm
Łożyska sterów: FSA OverDrive 2 1i1/4” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Giant Vector Composite
Siodełko: Fi'zi:k Arione Mg
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-04

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: szosa, Giant

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory