Gerard Vroomen i Andy Kessler, duet wywodzący się z (odpowiednio) Cervelo i BMC rozkręca się. Oto ich kolejny projekt, który w lipcu tego roku ma stać się produktem. Najnowsza rama jest - jak twierdzą - ich własnym rowerem marzeń i demonstracją możliwości inżynierskich oraz technologicznych AX Lightness. Jak oświadcza Vroommen, produkcja w Niemczech ma w przyszłości umożliwić lepsze wykorzystanie pieniędzy klienta, po to, żeby móc dostarczyć mu lepiej działającą maszynę za... pieniądze. W wypadku ramy Open One będą to naprawdę duże pieniądze (wiem, to słowo pojawiło się trzeci raz) bo 4200 euro. Szereg rozwiązań w ramie ma wycisnąć maksimum korzyści, przekładających się na jazdę, a więc optymalna (niekoniecznie maksymalna) sztywność boczna połączona z podatnością na nierówności. Konstruktorzy zastosowali wiele znanych i często stosowanych rozwiązań, jak poszerzana główka i oś przelotowa tylnej piasty, ale w nowej ramie zmniejszono średnice profili tylnego trójkąta i całkowicie przemodelowano węzeł suportu, rezygnując między innymi z zastosowania BB Right. Jednak główny nacisk położono na dopracowanie kształtu poszczególnych odcinków, dopasowanie prepregów i gęstości włókien oraz optymalizację układu „łatek”. Panowie skromnie twierdzą, że uzyskana masa (L – 746 g) nie była celem samym w sobie, a jedynie wynikiem pracy nad pozostałymi parametrami. No i na dobitkę - w tym roku zobaczymy jeszcze fulla markowanego skromnym, lecz dystyngowanym kółkiem.

Dodano: 2014-06-25

Autor: Tekst: bikeBoard (MK)

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra