Po dwuletniej przerwie, w kolekcji ponownie pojawi się Reign. Giant celowo unika skompromitowanego w Ameryce określenia enduro nazywając ten typ rowerów mianem „górski o skoku 160 mm” i fajnie.

Reign będzie występował w dwóch wersjach. Model Advanced z przednim trójkątem wykonanym z włókna węglowego dostępny będzie w dwóch specyfikacjach: Advanced 27,5 0 Team oraz Advanced 27,5 1.
Całkowicie aluminiowa odmiana Reigna też będzie sprzedawana w dwóch wersjach wyposażenia: Reign 27,5 1 oraz Reign 27,5 2.

Patrząc na realne masy (podamy je w artykule we wrześniowym wydaniu magazynu bikeBoard ) oraz specyfikacje, warto będzie skupić się na wersjach aluminiowych. Węglowe są wprawdzie piękne, lekkie i bardzo odporne, wymagają jednak wyjątkowo odpornego konta bankowego. No cóż, za topowy sprzęt na którym można wygrywać w EWSie trzeba zabulić i koniec.

Reign stworzony jest na epickie ścieżki, kiedy rider musi mieć pełnię zaufania do sprzętu żeby pokonać skały, korzenie i koleiny.
Tako rzecze Giant. I wie co mówi.

Podczas testów w okolicach Whistler w Kanadzie - najlepszych rejonach MTB na Ziemi - wyrobiliśmy sobie własne zdanie, nasz test przeczytacie we wrześniowym bikeBoardzie.

Koła: 27,5”
skok: 160 mm

Geometria dla rozm M:
kąt główki: 65°
reach: 44,6 mm
długość ogona: 43,4 mm
długość górnej rury: 62 cm
offset widelca: 46 mm
damper: 200x57 mm
masa ramy: 2400 g ALUXX SL, Advanced: 2260 g (bez dampera)

Powyższe dane mówią że jest długi i niski. Wprowadzone modyfikacje do działania Maestro (niżej umieszczone łożyska dolnej krzywki oraz łożyska maszynowe w górnej krzywce) owocują płynnością działania zawiechy i czynią ten rower bezbłędnym uzupełnieniem kolekcji pomiędzy ścieżkowym Trance SX 27,5” a nowym Glory na kołach 27,5”. Reigna stworzono do ostrej jazdy szlakowej, ścigania enduro na każdym poziomie: od EWS po lokalne zawody enduro.

Zastosowane technologie

1. MEGADRIVE
Precyzyjnie zaprojektowana dolna rura ramy o lekko kwadratowym przekroju pozwala uzyskać nieprzeciętną sztywność główki oraz odporność na siły wywołane pedałowaniem.

2. POWERCORE
Potężna mufa suportu wspiera mocowanie dolnej krzywki wahacza i wyróżnia się w pełni zintegrowana mufą suportu 92 mm. Asymetryczny wahacz jest bardziej odporny na siły wywołane naprężaniem łańcucha.

3. OVERDRIVE
Giant zrezygnował z niepopularnego rozwiązania Overdrive 2 i poprzestał na sterówce 1 1/8 – 1,5”. dzięki temu bez przeszkód można korzystać z mostków innych producentów.

4. MAESTRO
Krótkie krzywki wahacza zaosiowane są w czterech miejscach. Giant twierdzi że to najbardziej aktywne wśród efektywnych zawieszeń rowerowych.

5. WEWNĘTRZNE PROWADZENIE PANCERZY
unikalne w kształcie i umiejscowieniu otwory poprawiają wygląd, sprytna wypraska z elastycznego tworzywa otula rurkę łańcuchową wahacza i jest jednocześnie prowadnicą pancerza na wahaczu.

6. GEOMETRIA 27,5”
Agresywna geometria z płaskim kątem główki, dłuższym przodem oraz skróconym ogonem ma duży rozstaw osi i jest dopasowana do kół o średnicy 27,5”

7. KOMPATYBILNOŚĆ 142/135
Haki tylnego koła są kompatybilne z osiami obu formatów i pozwalają użytkownikowi wybrać to co mu pasuje.

Dodano: 2014-08-04

Autor: Miłosz Kędracki, foto: Sterling Lorence

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Trek Procaliber 9.9 SL
Merida Big. Nine 6000
Cube LTD Race 2X

Fuji SL 1.1

Być kobietą

Prezentacja rowerów juniorskich

Green Velo