Porównanie Rometa ERE do legendarnego komara ze spalinowym silnikiem i pedałami byłoby trywialne. Ale coś jest na rzeczy, bo kiedy dostałem kluczyki do nowego Rometa ERE 500 stwierdziłem, że marzenia się spełniają. Autorzy są z pokolenia, któremu komar albo motorynka śniły się po nocach.

E-bike na plusach od Rometa ma ładną sylwetkę i ciasno wpasowane zawieszenie. Duże opony wyrównują proporcje roweru zaburzone baterią i silnikiem. Porównania mas nie unikniemy. Tak, jest cięższy od zwykłego, ale ważący 20 ,6 kg ERE jest porównywalny do „wychudzonych” e-hardtaili, bo testowane przez nas fulle były nawet o 3 kg cięższe. I docenicie to, przerzucając go przez zwalone drzewo czy wpychając go na zbyt stromy i śliski by jechać beskidzki szlak.



Zastosowanie plusów to bardzo rozsądny ruch, ponieważ wielkie opony na szerokich obręczach znieczulają ostre krawędzie przeszkód, co w rowerze, który nieszczególnie rwie się do lotu jest przydatne. Zwiększona przyczepność pozwała skorzystać z dodatkowych 250 W mocy, których dodaje wspomaganie Shimano Steps. Docelowo ma ono pracować w czterech trybach: Walk, Eco, Trial i Boost. Pierwszy z nich włączał się na podejściach na dosłownie sekundę, więc nie był zbyt przydatny. Ale i tak wszyscy testerzy na początek chcieli sprawdzić tryb, w którym (...)



SPECYFIKACJA
Romet ERE 500, www.romet.pl
Cena: 13 999 zł
Rama: aluminium 6061
Przedni widelec: X-Fusion McQueen RL2, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1900 g)
Damper: RockShox Monarch RL 200x57 mm
Piasty / Obręcze: Romet (15x110 / 12x148 mm) / Alexrims MD35
Opony: Schwalbe Nobby Nic EVO TLE 27,5x2,8” (900 g, dętka 210 g)
Korby: Shimano STEPS E8000 36 z. (175 mm)
Silnik: Shimano STEPS E8000)
Bateria: Shimano BT-R8010 504 Wh (14 Ah)
Kaseta: Shimano SLX CS-M7000 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11 | Przerzutka tył: Shimano SLX
RD-M7000 GS | Manetki: Shimano SLX Sl-M7000
Hamulce: Shimano SLX BR-M7000, tarcze Shimano SM-RT70 180 mm
Kierownica: Kore Mega, 760 mm
Wspornik kierownicy: Kore Repute, 50 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kore Aerox, 31,6x400 mm
Siodełko: Selle Italia Q-bik, stalowe pręty


Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-06-12

Autor: Tekst: Darek Górka i Miłosz Kędracki, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Romet, elektryczne

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Look 795 Aerolight
B'TWIN Ultra 940 CF
3T Exploro Team
Fuji Jari 1.3
Mondraker Podium Carbon R
Orbea Alma M-Pro
Scott Scale RC 700 Pro