Emonda to niezwykłe cacko. Motto, przyświecające jego tworzeniu, brzmiało: „stworzyć najlżejszy na świecie rower produkowany seryjnie”.

Topowy SLR 10 waży 4,65 kg, co budzi powszechne niedowierzanie, zwłaszcza że jest to pełnowartościowy rower, którego rama (690 g) nie ma limitów wagowych bikera, łał!!!

Testowany przez nas Emonda SL 8 waży niewiele ponad 7 kg czyli jest ledwie legalnym rowerem kosztującym niespełna 17 tysięcy. Rama z serii SL wykonana została z włókna węglowego OCLV serii 500, dzięki czemu uzyskała na krakowskiej wadze bardzo przyzwoity wynik (poniżej 1100 g w rozmiarze 56). Mimo to wyniki sztywności uzyskane w naszym labie napawają optymizmem. Testowaliśmy rozmiar 56 i przy wzroście testerów ok. 183 cm wydawał się idealny. Przez przypadek i pośpiech dotarł do nas z krótszą nakładką Ride Tuned, która okazała się być niewystarczająca i musieliśmy załatwiać dłuższą. Ten autorski system integrowanej sztycy, a w zasadzie masztu, na który nasuwa się nakładkę z jarzmem siodła, stosowany jest również w innych szosówkach tej marki. Rozwiązanie takie daje znacznie lepdze parametry podatności masztu podsiodłowego, ale i nieco mniejszy niż klasyczna sztyca zakres regulacji. Z drugiej strony porównując go do innych tego typu rozwiązań na przykład w Giancie czy Looku zakres regulacji w Emonda jest znacznie większy (…)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie


Trek Emonda SL 8
cena: 16 999 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com
Współczynnik bB: 100 g za 239 zł
Rama: Carbon OCLV 500
Rozmiary: 44, 47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64 cm
Rozmiar testowany: 56 cm
Baza kół: 983 mm
Długość tylnego widelca: 410 mm
Długość górnej rury: 560 mm
Wysokość osi suportu: 275 mm
Wysokość kierownicy: 905 mm (mostek na minus)
Kąt główki ramy: 73,1°
Kąt rury podsiodłowej: 73,1°
Masa kompletnego roweru: 7180 g*
Masa ramy: 1098 g 2160 g (kierownica, manetki, owijka, łożyska, 3 linki, hamulec) 1200 g (łożyska i 3x1/2 linek)
Masa przedniego koła: 1090 g
Masa tylnego koła: 1665 g
Przedni widelec: Emonda carbon OCLV 500
Koła: Bontrager Race TR
Opony: Bontrager R3 Hard Case 700x23C (188 g, dętka: 99 g)
Korby: Shimano Dura-Ace FC 9000 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Enduro Pressfit (90 mm)
Kaseta: Shimano Dura-Ace CS-9000 (11-28) 11-rz
Łańcuch: Shimano Dura-Ace CN-9000
Przerzutka przód: Shimano Dura-Ace FD-9000
Przerzutka tył: Shimano Dura-Ace RD-9000
Manetki: Shimano Dura-Ace ST-9000
Hamulce: Shimano Dura-Ace BR-9000
Kierownica: Bontrager RL, 31.8 x420 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager RXL, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager RideTuned
Siodełko: Bontrager Paradigm RL
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-09-03

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, foto: Piotr Staroń

Tagi: szosa, Trek, 2015

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra