Na wielkanocnym stole w Redakcji, pojawiły się zajączek, jajeczko i babka piaskowa. Każdy przyniósł, co mógł, wnosząc do świątecznej atmosfery cząstkę siebie. Na sąsiednim stole, bikeBoardowym stole „tortur”, zagościła w tym czasie węglowa rama Meridy, która wiosennymi akcentami kolorystycznymi dopełniała atmosfery świąt. No i na tym w zasadzie koniec sielanki. Wraz z pierwszymi kaczeńcami wyruszyliśmy w teren, żeby zmierzyć się z mitem jednego z najbardziej utytułowanych hardtali na świecie.

POZYCJA
O kurczątko, ależ wygodnie! Po dokonaniu niezbędnych regulacji efekt dopasowania na linii maszyna–człowiek od razu zachęca do żwawej jazdy. Siedzi się dokładnie pośrodku, „w rowerze”, przyjmując pochyloną, sportową, a jednocześnie komfortową pozycję. Pozytywnego wrażenia dopełnia szeroka kiera oraz wygodne siodełko. Ale „ergonomiczne” gripy??? W sportowej jeździe przeszkadzają bardziej niż dają komfort na długich odcinkach.

PROWADZENIE
Geometria, którą podaje producent różni się nieco od zmierzonej w naszym laboratorium. Kąt podsiodłowy spłaszczony offsetem sztycy zachęca do niskiej kadencji i dociskania korb na stojaka. Jak się okazuje, to w zestawieniu z napędem Meridy nie wada. Napęd 1x11 o „twardej” charakterystyce predestynuje Big Nine do siłowego stylu jazdy rowerem. W ten sposób można uzyskać lepsze osiągi, niż (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie

Merida Big.Nine 6000
Cena: 11 490 zł
Współczynnik bB: 100 g za 106 zł
Merida Polska, www.rowerymerida.pl
Rama: carbon Nano Matrix
Rozmiary: 17”, 19”, 21”
Masa kompletnego roweru: 10 810 g*
Masa ramy: 1410 g
Masa przedniego koła: 1870 g
Masa tylnego koła: 2400 g
Przedni widelec: Rock Shox Reba RL Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1673 g)
Piasty / Obręcze: Merida (15 mm / 12 mm) / DT Swiss 466d
Opony: Maxxis Ikon 29x2,2” (585 g, dętka 151 g)
Korby: SRAM S1000 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP
Kaseta: SRAM XG-1175 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-X1
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM GX Trigger
Hamulce: SRAM Guide R, tarcze SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: Merida Pro, 720 mm
Wspornik kierownicy: Merida Pro, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Merida Pro Carbon, 27,2x350 mm
Siodełko: Prologo Kappa 3
Pedały: -

*masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2016-05-18

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Merida, Merida Big Nine 6000

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory