Hej :) Mam na imię Mateusz. Mój rower to Kellys Viper SF. W tym roku chciałbym zacząć przygodę z rowerami szosowymi, którymi się zawsze interesowałem. Szybka jazda na szosie od zawsze była moim marzeniem. Nie znam się zbyt dobrze na szosówkach, ale po wielu godzinach buszowania po Internecie i przeczytaniu mnóstwa artykułów wpadły mi w oku dwa modele: Trek 1.2 WSD i Kellys ARC 1.9. Zwracam się do Państwa z prośbą o przetestowanie obu modeli na łamach magazynu bikeBoard, co na pewno pomogłoby mi przy wyborze roweru na starta. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Mateusz
Cześć Mateusz!
Kellysa ARC 1.9 testowaliśmy w 2008 roku i niewiele się zmienił od tego czasu. Ten test znajdziesz w ówczesnym numerze wrześniowym oraz na naszej stronie internetowej. Podobającego Ci się Treka zostawiamy damom, bo WSD to specyfikacja dla kobiet. Za to mamy dla Ciebie dwie inne, świeżutkie propozycje z tej samej półki cenowej. Pierwsza w tym teście, druga na dalszych stronach.
Budowa i komponenty
Podstawą każdego roweru - także szosowego - jest rama. Ta w testowanym Spego 120 jest najlepszym przykładem, że Azjaci opanowali wszystkie zaawansowane technologie. I to oni produkują znakomitą większość najlepszych rowerów, także dla najbardziej uznanych marek. Podstawowy materiał ramy to aluminium 6061. Główne rury są hydroformowane. Mają zmieniające się wraz z długością przekroje. Dolna rura, mimo sporych przekrojów przy połączeniu z główką, ma wspawane dodatkowe wzmocnienie. Jednak największa niespodzianka znajduje się z tyłu ramy. Jej tylne górne widełki wykonane są z carbonu. Przypominam, że testujemy rower szosowy praktycznie z najtańszej półki. Do niedawna takie połączenie w tej klasie cenowej było nie do pomyślenia. Także przedni widelec ma ramiona z carbonu, ale to już stało się normą. Go Sport bardzo się tym carbonem chwali. Trudno przegapić wielkie napisy „aluminium + carbon” na ramie. W parze z tym materiałowym mariażem idzie dobra jakość wykonania. Także grafika i kolorystyka ramy przypadły nam do gustu. Sama rama waży 1610 g, co jest wynikiem zupełnie przyzwoitym. Koła to w szosówkach element niezwykle ważny. Decydują w dużej mierze o komforcie i o masie.

Dodano: 2010-09-30

Autor: Piotr Kisielewski

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach