Carbonowa rama 9.6 jest filigranowa i ma małe przekroje rur. Do jej budowy zastosowano włókno węglowe OCLV Mountain, dzięki czemu jest lekka - 1275 g. To o 2% mniej niż średnia wyznaczonej przez modele porównywalne. Zastosowano w niej specjalne adaptery, za pomocą których możliwa jest konwersja piast z systemu 9x135 mm na wkręcaną oś 12x142. Seryjnie w ramie Superfly 9.6 mocuje się koła w standardzie na szpilkę (9x135 mm).


Wersja Superfly 9 wykonana została z aluminium Alpha Platinium, rury są cieniowane (dla obniżenia ciężaru) oraz hydroformowane dla nadania im odpowiednich kształtów (wpływających na lepszą sztywność). Estetykę podnoszą wygładzone spawy.


Także i w tym rowerze zastosowano wymienne adaptery piast. Jednak w wersji 9 w standardzie wpina się koło na oś 12x142 mm. Rama o masie 1770 g jest lekka jak na aluminium. Fakt, że od średniej wyznaczonej przez rowery z tej półki cenowej testowane w bB jest aż o 36% cięższa wynika z tego, że większość z nich to ramy węglowe (...).


Tekst jest fragmentem testu porównawczego hardtaili XC: Aluminium vs. carbon. Całość znajdziecie w bikeBoard 7/2015 (gdzie kupić)


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanych modeli oraz dodatkowe zdjęcia.


Trek Superfly 9
Cena: 9499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 88 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com
Rama: aluminium
Rozmiary: 27.5” - 15.5”; 29” - 17.5”, 18.5”, 19.5”, 21.5”, 23”
Masa kompletnego roweru: 10 820 g
Masa ramy: 1770 g
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2300 g
Przedni widelec: Rock Shox SID RL Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1660 g)
Koła: Bontrager Mustang Pro TLR (15 mm / 12x142 mm)
Opony: Bontrager XR1 Team Issue 29x2.2” (691 g, dętka 200 g)
Korby: SRAM X1 1400 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GPX Pressfit
Kaseta: SRAM X1 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC1130
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X1
Manetki: SRAM X1
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785, tarcze Shimano SM-RT68 180/160 mm
Kierownica: Bontrager RXL, 690 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager RXL, 90 mm
Łożyska sterów: FSA IS-2 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager Rhythm Elite, 27,2x400 mm
Siodełko: Bontrager Evoke 3 Pedały: -


Trek Superfly 9.6
Cena: 8499zł
Współczynnik bB: 100 g za 74 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com
Rama: carbon OCLV Mountain
Rozmiary: 27.5” - 15.5”; 29” - 17.5”, 18.5”, 19.5”, 21.5”, 23”
Masa kompletnego roweru: 11 520 g
Masa ramy: 1275 g
Masa przedniego koła: 2070 g
Masa tylnego koła: 2600 g
Przedni widelec: Rock Shox Reba RL Solo Air G2, aluminiowa rura sterowa (1637 g)
Koła: Bontrager Mustang Elite TLR (15 mm)
Opony: Bontrager XR1 Expert TLR 29x2.2” (719 g, dętka 204 g)
Korby: FSA F2000 CK7154 36-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA Pressfit BB90
Kaseta: Shimano CS-HG50 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10 Przerzutka przód: SRAM X7
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano BLM505/ BR-M447, tarcze Shimano SM-RT 54180/160 mm
Kierownica: Bontrager Race Lite, 690 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Race Lite, 90 mm
Łożyska sterów: FSA IS-2 E2 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager Rhythm Elite , 27,2x 400 mm
Siodełko: Bontrager Evoke 2 P
edały: -

Dodano: 2015-07-07

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, foto: Piotr Staroń

Tagi: carbon, Trek

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory