Scott wprowadza na rynek całkiem nowy model z segmentu rowerów „wytrzymałościowych”, oferujących zbalansowaną równowagę wydajności i komfortu.

Solace jest następcą znanego od trzech lat modelu CR1. Nie wyparł go całkowicie, bo zasłużona „Ceerka” nadal będzie oferowana jako podstawowy rower na carbonowej ramie. Solace to efekt sublimacji doświadczeń w tworzeniu lekkich i efektywnych ram węglowych. Inżynierowie podzielili ramę na dwie strefy. Za jak najlepszy transfer mocy odpowiada główka ramy, dolna rura przedniego trójkąta, suport oraz rurki łańcuchowe tylnego widelca. „Comfort Zone”tworzą: rura podsiodłowa, asymetryczne górne rurki tylnego widelca, górna rura oraz zakończenia widelca. Rezultatem tych prac miał być rower, który bardzo dobrze absorbuje wstrząsy i nierówności, dzięki czemu długie dystanse pokonuje gładko i stabilnie, co ma mieć wyraźny wpływ na mniejsze zmęczenie i większą satysfakcję podczas jazdy. Proporcje długości górnej rury i wysokości główki ramy są tak dobrane, aby zapewnić bardziej komfortową pozycję niż w rowerze typowo wyścigowym. Transfer mocy jest wzorowy, a nasi testerzy dodawali: - Jest lekki, niebywale komfortowy i świetnie przyspiesza. Konrad, nasz specjalista od rowerów szosowych, porównał jazdę Solace do jazdy po naszych drogach wysokim, niemieckim, 300-konnym SUV-em, który wszelkie nierówności ma za nic (...)

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej pełna specyfikacja testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Scott Solace 30
Cena: 8799 zł
Rama: carbon IMP, HMF
Rozmiary: XXS/47, XS/49, S/52, M/54, L/56, XL/58, XXL/61 cm
Rozmiar testowany: 560 mm – L
Baza kół: 992 mm
Długość tylnego widelca: 406 mm
Długość górnej rury: 560 mm
Wysokość osi suportu: 270 mm
Wysokość kierownicy: 980 / 960 mm (mostek na plus/minus w tym 40 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 73,2°
Kąt rury podsiodłowej: 73,9°
Masa kompletnego roweru: 8250 g*
Masa ramy: 1055 g
Masa przedniego koła: 1320 g
Masa tylnego koła: 1850 g
Przedni widelec: Scott SDS Carbon, stożkowa carbonowa rura sterowa, aluminiowe haki (400 g)
Koła: Shimano WH-RS11
Opony: Schwalbe Lugano Active Line 700x23C 320 g, dętka:110 g
Korby: Shimano 105 FC-5750 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (88 mm)
Kaseta: Shimano CS-4600 (12-30) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5700
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5701
Manetki: Shimano 105 ST-5700
Hamulce: Shimano 105 BR-5700 / Tektro T740
Kierownica: Syncros RR 2.0 (31,8x420 mm)
Wspornik kierownicy: Syncros FL 2.0 110 mm
Łożyska sterów: Ritchey Pro 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Syncros RR1.2 carbon (27,2x350 mm)
Siodełko: Syncros RR3.0
Pedały: -

Dodano: 2014-02-20

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron

Tagi: szosa, Scott

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach