Zesty było tak grzeczne i tak się dobrze sprzedawało, że dostało w tym roku prezent. Koła 27,5’’. Dostało również nowego członka rodziny, czyli wersję Trail na kołach 29’’ i skoku 120 mm. Na Eurobike’u jeździliśmy na najwyższym osprzętowo modelu o nazwie 927 i narobiliśmy sobie tym modelem dużo apetytu. Teraz mogliśmy zaspokoić swoje pragnienia, gdyż w redakcji pojawił się najniższy model 327. Tak dla zachowania równowagi, żeby nam się w głowach nie poprzewracało od dobrobytu. Gdy zasiądziemy za sterami, czujemy to: wysoko i dość wygodnie. Pozycja jest nieznacznie pochylona do przodu, a ręce rozstawione na szerokość 740 mm, co podkreśla ścieżkowość Zesty’ego. Zawieszenie w modelach Zesty i Spicy to wałkowany od kilku lat firmowy system Lapierre o nazwie OST+ który producent określa jako „virtual point”. Jak zwał, tak zwał, a dla nas to czterozawias. Charakteryzuje się bardzo dużą czułością w początkowych partiach skoku i sporą progresją pod koniec. Zawiecha buja i to dość namiętnie, tak więc na podjazdy z odblokowanym damperem polecam Aviomarin. Na szczęście Fox zapewnił blokadę i w trybie Climb rower zamienia się w pełnowartościowego sztywniaka. Przy ustawianiu ciśnienia w damperze pomocny jest wskaźnik zamontowany na rurze podsiodłowej, który wskazuje na naklejkę z rozpisanym SAG-iem. Bardzo fajny gadżet.

Byłem mocno zaskoczony zdolnościami wspinaczkowymi tej maszyny. Długie podjazdy pokonuje spokojnie, wymuszając równą i niezbyt szybką kadencję. Nagłe zrywy tempa powstrzymuje odruch Pawłowa. Zesty wyrabia go w ten sposób, że na każde mocniejsze depnięcie reaguje ugięciem wahacza, więc lepiej się poddać. Zesty i tak postawi na swoim i koniec końców będziemy mielić z równą kadencją. Nie bez znaczenia jest tutaj masa kół, która bardziej pasuje do poważnego roweru enduro, niż ścieżkowca. Na szczęście sytuację poprawia (...)

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 3/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Zobacz rowery LAPIERRE w katalogu on-line 2014

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Lapierre Zesty AM 327
Cena: 10 499 zł
Rama: aluminium Supreme 6
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 445 mm – M
Baza kół: 1155 mm
Długość tylnego widelca: 430 mm
Długość górnej rury: 595 mm
Wysokość osi suportu: 335 mm
Wysokość kierownicy: 1015 mm / 1000 mm (mostek na plus/minus w tym 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 66,3°
Kąt rury podsiodłowej: 74,1°
Masa kompletnego roweru: 13620 g*
Masa ramy: 3020 g
Masa przedniego koła: 2140 g
Masa tylnego koła: 2620 g
Skok amortyzacji: Przód – 150 mm, tył – 150 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float CTD O/C Evolution Series, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1850 g)
Damper: Fox Float CTD Evolution Series (240 g)
Piasty:aluminiowe
Obręcze: Mavic XM319 Disc 650b
Opony: Schwalbe Rapid Rob Active Line 27,5x2,25” (740 g, dętka: 160 g)
Korby: SRAM S1000 36-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit (92 mm)
Kaseta: SRAM PG1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC1051
Przerzutka przód: SRAM X7
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Formula RX, tarcze: Formula 180 mm
Kierownica: Lapierre, 31,8x740 mm
Wspornik kierownicy: Easton EA50, 70 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit 1.5E No.57E 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Easton EA50, 31,6x350 mm
Siodełko: SDG Duster RL
Pedały: Wellgo
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-03-04

Autor: Tekst: Szymon Janik

Tagi: full, Lapierre, 27,5"

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory