Blokadę widelca widzieliśmy już na targach w Sea Otter i trzeciej edycji Pucharu Świata (piszemy o niej w czerwcowym numerze bB). A wczoraj wreszcie zobaczyliśmy co Shimano z Foxem szykują na kolejny sezon. Kolejne wiadomości jakie udaje się nam na bieżąco zdobywać mówią jednoznacznie: sprawa XTR Di2 jest ewidentnie przesądzona. Elektronicznie sterowanej grupy MTB integrującej przerzutki oraz zawieszenie należy się spodziewać w 2014 roku. Shimano pogłoski dementuje ale my wiemy swoje, przeczytajcie zresztą te proroctwa (TUTAJ).
Dwa lata temu Hideki Ikemoto odsłonił rąbek tajemnicy i jak na razie wszystko się zgadza - elektronika się doskonali i rozszerza na niższe grupy, współpraca z Foxem się zacieśnia, ilość rzędów w kasecie rośnie i do 14 rzędów z tyłu już naprawdę bardzo blisko.

My właśnie dotykaliśmy produkcyjnej wersji elektronicznego sterowania damperem zamontowanej do Rocky Mountain Element. Zasilanie z baterii Shimano i okablowanie pochodzące z Japonii mówią nam wszystko. Przełącznik działa lekko, silniczek bardzo szybka zamyka hydrauliczne obwody i delikatnie mruczy. Urządzenie jest spore i pewnie waży więcej niż aluminiowa dźwigienka, kable mogą się rozpiąć lub przeciąć o skałę. Wszystko się zgadza ale Japończycy nie odpuszczą. To pewne.

Więcej na ten temat pojawi się w sierpniowym numerze bikeBoard.

Dodano: 2012-07-02

Autor: bB (MK)

Tagi: amortyzacja, Fox, Shimano, Di2

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1