Genius przyjmuje dwa rozmiary kół a geometrie dobieramy tylko zmieniając położenie fasolek w górnej krzywce. Rama mieści koła 29” o szerokości do 2,6” oraz 27,5”, max 2,8”. Nie ma mowy o tym, to rozmiar “plus”.

W sierpniowym numerze przeczytacie nasze wrażenia z jazdy na nowym Scottcie Genusie zarówno na kołach 29” jak i 27,5”.


29” po lewej, 27,5” po prawej.


Nowa platforma zawieszenia bazuje na rozwiązaniu znanym ze Sparka. Duży skok wymusza zastosowanie osi obrotu. Umieszczono ją na dolnych widełkach więc mamy do czynienia z czerozawiasowcem. Wcześniejszy Genius był “jednozawiasem”.


Umieszczenia dampera jest identyczne jak w wyścigowym bracie, “do góry nogami”. Takie sposób montażu ułatwia prowadzenie sterowanie TwinLoc. Kolejna zaleta jest możliwość stworzenia jednej sztywnej struktury integrującej suport i mocowanie dampera przez co zyskano na sztywności i zmniejszono masę całej ramy.


Manetka TwinLoc odpowiada za zmianę skoku ze 150 do 110 mm i całkowitą blokadę zawieszenia.


Carbnonowa rama waży 2249 gram z damperem. udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu analizy układu carbonu za pomocą Metody Elementów Skończonych.


Skrócenie ogona dla zachowania balansu masy zrekompensowano ostrzejszym kątem podsiodłowym przesuwając ciężar rowerzysty do przodu. Łagodniejszy kąt główki wraz z dużym zasięgiem procentuje na zjazdach.


Bardzo miły dodatek w najwyższych modelach. Przykręcany błotniczak. Świetny dla estetów.


W Geniusie debiutuje nowy kokpit Syncros Hixon iC, jak widać jest zintegrowany.


W wyższych modelach z napędem 1x zamontowano prowadnice, w niższych, przednią przerzutkę #frontderailleraintdead

Dodano: 2017-08-08

Autor: Tekst: Rafał Czarkowski, foto: bikeBoard, Scott

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później