Nasz test długoterminowy tej wyczynowej triathlonówki dobiega końca. Sprawdziliśmy go na wszelkie możliwe sposoby i przy pomocy wielu testerów. Choćby z tego powodu wielokrotnie brał udział w licznych sesjach fittingowych. Z powodzeniem startował w zawodach. Po naszym wielkim Teście Aero (wyniki opublikowaliśmy w specjalnym wydaniu bikeBoardu – „Triathlon”) stanowi też punkt odniesienia dla innych rowerów, którymi można ścigać się w triathlonie. Jednak kulminacją testu był start w najbardziej prestiżowej imprezie triathlonowej w Polsce, czyli Herbalife Iromnan Gdynia 70.3.


Rama
Model 1.3 ma dokładnie taka samą ramę jak topowy model 1.1. Wykonano ją z wysokomodułowego włókna węglowego o nazwie C10. Jej kształty zdecydowanie wyróżniają ten model od konkurencji. Rama ma niezwykle bogaty kształt, łuki rysowane przez poszczególne rury nadają całej konstrukcji dynamizmu. Ale aspekt wizualny nie był priorytetem dla konstruktorów. Celem numer jeden było uzyskanie jak najmniejszego oporu czołowego, generowanego przez rower... wraz z siedzącym na nim kolarzem. Badania przeprowadzone przez Fuji pokazały, iż sam rower tworzy tylko 15% oporu reszta, aż 85%, przypada na ten wytwarzany przez ciało pedałującego jeźdźca. Projektanci postanowili tak ukształtować ramę roweru, żeby (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2015


Możesz też kupić e-wydanie

Fuji Norcom Straight 1.3
Cena: 20 799 zł
Współczynnik bB: 100 g za 236 zł
Advanced Sports Europe www.advancedsports.eu

Rama: carbon HM C10
Rozmiary: S-49 cm, M-51cm, M/L-53 cm, L-55 cm, XL-57 cm
Masa kompletnego roweru: 8790 g*
Masa przedniego koła: 1280 g
Masa tylnego koła: 1645 g
Przedni widelec: Fuji FC-330, karbonowa rura sterowa (473 g)
Koła: Oval Concepts 980
Opony: Vittoria Rubino Pro Slick 700x23C (226 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 53-39 z. (172.5 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB72-41 PressFit (86 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-25) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11 SL
Przerzutka przód: Shimano Ultegra Di2 FD-6870
Przerzutka tył: Shimano Ultegra Di2 RD-6870
Manetki: Shimano Di2 SW-R671
Hamulce:TRP aero TTV
Kierownica: Oval Concepts 950 (420 mm) / wysięgniki Oval Concept 950 S bend
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 760 Aero, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8’’
Wspornik siodełka: Oval Concepts Aero, 410 mm
Siodełko: Oval R700 T, rurki cr-mo
Pedały: -

Dodano: 2015-09-08

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, foto: Mariusz Nasiewski / maratomania.pl

Tagi: triathlon, fuji

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory