Rowery szosowe tej niemieckiej marki, budowane są na kilku ramach. My do testu wybraliśmy model X-Lite, którego nazwa sugeruje ekstra lekkość.


Model sprzedaży Rose opiera się na założeniu, że to kupujący decyduje o doborze osprzętu. Skorzystaliśmy z tego przywileju z dziką rozkoszą. Naszym celem było stworzenie super lekkiego, zwinnego roweru, który świetnie będzie spisywał się w górach, ale również nie będzie utrapieniem na płaskich odcinkach. Do wyboru jest szerokie spektrum różnych części. Kompletując „nasz” rower zauważyliśmy, że asortyment zmienia się w czasie. Mogliśmy wybierać nawet bardzo ekskluzywne komponenty, takie jak koła Lightweight czy AX Lightness. Dokonując ostatnich korekt zaobserwowałem, że Lightweighty się (chyba) skończyły, ale w ofercie pojawiły się inne modele. To nadaje kompletowaniu Rose wyjątkowości i elitarności.


Rama
Została wykonana z włókna węglowego o wymownej nazwie High Modulus Aerospace Carbon Fibre T40/60 H.O.C. Ma obszerną dolna rurę o cienkich ściankach i wysoką główkę z dolnym łożyskiem 1 i 1/4”. Zacisk sztycy jest masywny, ale bardzo dobrze wkomponowany w ramę. Na uwagę zasługuje jeszcze tylny trójkąt, którego górne rurki są bardzo filigranowe i spłaszczone. Rama w rozmiarze 55 cm waży 920 g, co jest dobrym wynikiem i plasuje ją nieznacz nie poniżej średniej. Do kompletu z ramą jest jeszcze niezwykle lekki widelec, który na naszej wadze uzyskał wynik 300 g.(...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2015 (gdzie kupić)


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

ROSE XLITE TEAM4000
Cena: ok. 23 000 zł*
Współczynnik bB: 100 g za 364 zł
Rose www.rosebikes.pl
Rama: carbon HM Aerospace T40/60 H.O.C.
Rozmiary: 50, 53, 55 57, 59, 62 cm
Masa kompletnego roweru: 6320 g
Masa ramy: 920 g
Masa przedniego koła: 1000 g
Masa tylnego koła: 1440 g
Przedni widelec: Rose X-Lite Team, carbonowa, stożkowa rura sterowa (300 g)
Koła: Zipp 303 Firecrest Carbon
Opony: Continental Grand Prix 4000 S II 700x23” (207 g, dętka 59 g)
Korby: Shimano Dura-Ace FC9000 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM BB9-41
Kaseta: Shimano Dura-Ace CS 9000 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano Dura-Ace CN-9000
Przerzutka przód: Shimano Dura-Ace FD-9000
Przerzutka tył: Shimano Dura-Ace RD-9000
Manetki: Shimano Dura-Ace ST-9000
Hamulce:Shimano Dura-Ace ST/BR 9000
Kierownica: Ritchey Superlogic Evocurve, 420 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1i1/4”
Wspornik siodełka: Ritchey Superlogic Monolink, 27,2x350 mm
Siodełko: Selle Italia SLS Monolink
Pedały: -

Dodano: 2015-07-03

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: szosa, Rose

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra