Postanowiłem połączyć test roweru z testem debiutującej szwajcarskiej etapówki. Wyobrażałem sobie, że wszyscy w trójkę – ja, Kross Moon Z3 i Swiss Epic jesteśmy dla siebie stworzeni. Hm... Ale nie uprzedzajmy faktów!

Pojawienie się w redakcji najnowszej wersji Krossa Moon na kołach 27,5” było dla mnie ciężkim przeżyciem. Kiedy we dwóch wieszaliśmy go na wadze, nie mogłem uwierzyć jej wskazaniom. Po postawieniu go na kołach i kilku minutach dla odpoczynku kołaczącego się serca, poprosiłem jeszcze raz o pomoc w zważeniu. Dychając obejrzałem go dokładnie, więc wiedziałem, że tuning pod kątem zmniejszenia masy jest nierealny. Sekretarz redakcji podrzucił tylko: - No, ale przynajmniej masz podwójny suport - i uciekł do redakcyjnej jadalni. W rozpaczy i przedstartowej sraczce nawet nie dostrzegłem złośliwego uśmieszku pod jego wąsem i pomyślałem, że jakoś to będzie.

Osprzęt
- Szesnaście tysi i Kashima. Sztukmistrze z Przasnysza – posumował szef działu testów. Patrząc na wyposażenie tej endurówki nie sposób odmówić mu słuszności. Nawet mostek i kiera o średnicy montażowej 35 mm epatują przyglądających się mu znawców. Zastosowanie napędu X.0 traktujemy jako bardzo dobre rozwiązanie problemu spektrum przełożeń. Zwłaszcza w czasie długich eskapad okazało się, że napędzenie tego ciężkiego roweru z przełożenia 24x36 jest rozwiązaniem szybszym niż pchanie.(...)

Zjazdy
To jest rower „przylepa” - cały czas trzyma przyczepność. Zawiechą i oponami. Trzyma się podłoża jak żaden, co jest poniekąd zasługą nisko umieszczonego suportu. Swoją drogą przywalenie korbą o grunt to nie problem, ale nas to nie odstręcza. Dopóki jedziesz wolno, Kross Z nadal prowadzi się jak wojskowa ciężarówka. Jest nieporęczny i kanciasty.
Ale im bardziej stromo, im mniej flow i im gorsza przyczepność, tym jedzie szybciej niż konkurencja i pozwala na dzikie manewry. Na stromych i bardzo trudnych odcinkach to on przejmuje większość odpowiedzialności za spartolone triki. Tobie pozostaje jedynie wybierać linię i... nie dotykać hamulców.
Warto zawalczyć z instynktem samozachowawczym i jak na zjazdówce dokręcać. (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2015

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Kross Moon Z3
15 999 zł
Kross www.kross.pl
Współczynnik bB: 100 g za 110 zł
Rama: aluminium Superlite
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 470 mm – L
Baza kół: 1207 mm
Długość tylnego widelca: 445 mm
Długość górnej rury: 605 mm
Wysokość osi suportu: 345 mm
Wysokość kierownicy: 995 mm (mostek w tym 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 64,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73°
Masa kompletnego roweru: 14 650 g*
Masa ramy: 3775 g
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2430 g
Skok amortyzacji: przód – 160 mm, tył – 150 mm
Przedni widelec: Fox Float 34 CTD FIT Adjust 27,5 Kashima Factory Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2109 g)
Damper Fox Float X CTD Kashima Factory Series (399 g)
Koła: DT Swiss EX 1501 Spline One (15 mm / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe Hans Dampf 27,5x2.35” (815 g, dętka: 233 g)
Korby: SRAM X.0 38-24 z.
Łożyska suportu: SRAM GPX Pressfit MTB (92 mm)
Kaseta: SRAM PG-1070 11-36 z. 10 rz.
Łańcuch: SRAM PC 1071
Przerzutka przód: SRAM X.0
Przerzutka tył: SRAM X.0
Manetki: SRAM X.0
Hamulce: SRAM Guide RSC , tarcze: (Avid HSX 180 mm)
Kierownica: Eastone Heaven 35 , 35x750 mm
Wspornik kierownicy: Eastone Heaven 35 , 55 mm
Łożyska sterów: VPA45AC3 1i1/8” - 1 i 1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 125 mm , 30,9x430 mm
Siodełko: WTB Volt Team
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-01-08

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: Kross, Kross Moon Z

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory