Model ten uzupełnił lukę w kolekcji francuskiego producenta i z pewnością przypadnie do gustu kolarzom, którzy ponad futurystyczne konstrukcje aerodynamiczne przedkładają klasyczne kształty. Pojawienie się 785 przeznaczonego do jazdy po górach nie zmieniło podejścia marki do geometrii roweru.

Siedzi się na nim jak na rowerze aero, pozycja jest niska i wyciągnięta, dlatego wybierając rower do testu zamówiłem rozmiar mniejszy niż zazwyczaj. Ten w rozmiarze L byłby na mnie za długi. W płaskim terenie Look jest zadziwiająco efektywny. Aerodynamiczna pozycja w połączeniu z obręczami kół o wysokim profilu oraz przełożeniami wynikającymi z zastosowania zębatek półkompaktowych dają możliwość bardzo szybkiej jazdy i osiąganie wysokich średnich prędkości. Wysokość obręczy daje spore korzyści aerodynamiczne, ale przy mocnych bocznych podmuchach wyczuwalna jest pewna niestabilność roweru. Na 785 wykonaliśmy sporo długich jazd i mimo sportowej pozycji z przyjemnością wytrzymywaliśmy po trzy godziny w siodle. Mimo stożkowych kół i braku jakichkolwiek mechanicznych systemów tłumiących rama świetnie pochłania drgania. Testerzy zgłaszali natomiast zastrzeżenia do ergonomii kierownicy. Średnica rurek jest mała, przez co chwyt (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Look 785 Huez RS Proteam

Cena: 30 100 zł
FHU Poręba www.porebarowery.pl

Rama: carbon Ultra High Modulus
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Corima 47 S1
Opony: Continental UltraSport Pure Grip 700x25C (330 g, dętka 81 g)
Korby: Shimano Dura-Ace FC-R9100 52-36 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Press-Fit
Kaseta: Shimano Dura-Ace CS-R9100 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG901-11
Przerzutka przód: Shimano Dura-Ace FD-R9100
Przerzutka tył: Shimano Dura-Ace RD-R9100-SS
Manetki: Shimano Dura-Ace ST-R9100
Hamulce: Shimano Dura-Ace BR-R9100
Kierownica: Look LS2, 420 mm, zasięg 80 mm, głębokość 140 mm
Wspornik kierownicy: FSA OS 168, 110 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/4”
Wspornik siodełka: Look Carbon, 27,2x350 mm
Siodełko: Selle Italia SLR Flow Light, magnezowe pręty

Dodano: 2018-01-10

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, Look

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory