Na sezon 2014 polska dywizja Raleigh zaproponowała zupełnie nową kolekcję rowerów szosowych dla zwykłych „zjadaczy” asfaltu. W nasze testerskie ręce, a nawet nogi, wpadł środkowy z liczącej trzy modele serii.


Rama
Już z daleka widać, że rama (rozmiar 58 cm) jest przeznaczona dla wysokich użytkowników. Dla kontrastu ogon roweru, a w zasadzie jego rurki podsiodłowe i łańcuchowe, są bardzo drobne. Spłaszczono je tak, żeby zwiększyć podatność na ugięcie, a jednocześnie przeciwdziałać wygięciom bocznym wywołanym przy napędzaniu. W oczy rzuca się wyjątkowo wysoka i masywna, lecz zgrabna główka (215 mm), wspierająca widelec o adekwatnej nazwie Carbon Blade. Atrakcyjność wizualną podnoszą dodatkowo: gięta górna rura, niebrzydkie spawy oraz wewnętrzne prowadzenie pancerza hamulcowego. Widelec ze stożkową, aluminiową rurą sterową w pełnej, fabrycznej długości pozwala upakować jeszcze 25 mm podkładek dystansowych.

Jej wysokość
Wielkość roweru należy uwzględnić w dwóch aspektach (...)

Pełny test możecie przeczytać w bikeBoard 1-2/2014 (gdzie kupić)
Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie dodatkowe zdjęcia oraz pełną specyfikację testowanego modelu.

Raleigh Revenio 2
Cena: 3499 zł
Rama: aluminium Airlite
Rozmiary: 48, 50, 52, 54, 56, 58, 60 cm
Rozmiar testowany: 580 mm
Baza kół: 1020 mm
Długość tylnego widelca: 406 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 270 mm
Wysokość kierownicy: 990 mm / 965 mm (mostek na plus/minus w tym 25 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 72,6°
Kąt rury podsiodłowej: 72,0°
Masa kompletnego roweru: 9740 g*
Masa ramy: 1910 g
Masa przedniego koła: 1420 g
Masa tylnego koła: 2060 g
Przedni widelec: Raleigh Carbon 2, aluminiowa, stożkowa rura sterowa 610 g
Piasty:aluminiowe
Obręcze: DPX AC2.0
Opony: Schwalbe Lugano Active Line 700x25C 350 g, dętka: 100 g
Korby: Shimano Sora FC-3550 50-34 z. 175 mm
Łożyska suportu: Shimano SM-BB4600, 68 mm
Kaseta: SRAM PG-950 (11-32) 9-rz.
Łańcuch: KMC X9
Przerzutka przód: Shimano Sora FD-3500
Przerzutka tył: Shimano Sora RD-3500
Manetki: Shimano Sora ST-3500
Hamulce: Shimano Sora ST-3500 / Tektro R312
Kierownica: RSP (31,8x440 mm)
Wspornik kierownicy: RSP, 110 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: RSP (27,2x290 mm )
Siodełko: Raleigh R1
Pedały: VP-335T z noskami
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-01-27

Autor: Tekst: Gracjan Szlagor

Tagi: szosa, Raleigh, 2014

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później