To niemal topowy full (tuż za 9.9 Race Shop Limited) przeznaczony do cross country. Ma wszelkie zadatki, aby stawać na najwyższym stopniu podium najtrudniejszych edycji pucharu świata.

Ale jego zastosowanie jest szersze i mimo typowego w tej klasie skoku 100 mm, bez wahania można go zabrać na ścieżki. Ale od początku. Po pierwszych kilometrach spędzonych na asfaltowym dojeździe w terenie dało się wyczuć bardzo zwartą, ale niska pozycję. Siedzi się tuż nad suportem, dzięki czemu znacznie lepiej jest pedałować z wysoką kadencją niż siłowo przepychać. Po wjeździe w teren rower pokazuje swój charakter. Na długich podjazdach bardzo łatwo można ustalić optymalny rytm pedałowania, ale mocne deptanie – charakterystyczne dla tras XC – spotyka się z lekkim oporem. Otwarte zawieszenie pompuje na podjazdach, przez co moc zawodnika idzie w wentyl zamiast bezpośrednio w napędzanie. Nawet po zmniejszeniu wartości sagu poniżej 20% (producent zaleca 25–30%) i nieco bardziej stłumionym damperze dalej pedałowanie miało wpływ na pracę zawieszenia. Konkurenci, tacy jak Cannondale Scalpel SI czy Specialized Epic (...)
Cały test znajdziecie w bikeBoard 4/2017 (gdzie kupić) Możesz też kupić e-wydanie

Koła Bontrager Kovee Pro to jeden z filarów tego modelu. Nie są ultra lekkie, ale wytrzymają więcej niż niejeden zestaw do enduro. Do tego szeroka obręcz sprawia, że balon opony dobrze się układa.


Specyfikacja testowanego modelu:

Trek Top Fuel 9.8 SL, www.trekbikes.com
cena: 21 999 zł

Rama: carbon OCLV, aluminiowe dolne rurki wahacza
Przedni widelec: Fox Float 32 SC Performance GRIP, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1529 g)
Damper: Fox Float Performance Re:Aktiv
Koła: Bontrager Kovee Pro (15x110 / 12x148mm)
Opony: Bontrager XR1 Team Issue TLR 29x2,2” (648 g, dętka 202 g)
Korby: SRAM X1 Carbon 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM Press-Fit
Kaseta: SRAM XG-1175 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1110
Przerzutka tył: SRAM X0
Manetki: SRAM X1 Trigger
Hamulce: SRAM Level TLM, tarcze SRAM Centerline 160 mm
Kierownica: Bontrager RXL, 690 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Pro, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager Pro. 31,6x400 mm
Siodełko: Bontrager Montrose Elite, tytanowe drążone pręty

Dodano: 2017-04-12

Autor: Jakub Chryczyk

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

29” z dużym skokiem

e-Bike

Yeti SB5.5 Carbon
Specialized Epic – Generacja Z
KTM Myroon 29 Master
GT Zaskar Carbon 29 Expert
Whyte T130C Works
Giant Reign 2 LTD
Trek Powerfly FS