Zaczęło padać, więc na chwilę wróciłem do klawiatury. W środku sezonu jest takie urwanie głowy z testowaniem rowerów, że nie mam czasu na przydługie wstępy. Fuji Reveal 1.1. jest wściekle zielony, lekki, ma duże koła i daje radę w każdych warunkach.


Jedziemy
Kąt rury podsiodłowej jest w sam raz, żeby się dobrze pedałowało na podjazdach i po płaskim. Kierownica, jak na rower o dużych kołach, umieszczona jest na optymalnym dla większości poziomie. Plecy nie są bardzo rozciągnięte i kompromis pomiędzy wygodą, bezpieczeństwem i efektywnością nie jest zgniły. Opony od Schwalbe (tak, zgadliście - to popularne Nobby Nic), które wyraźnie opanowały ten segment rowerów, to kolejny dobry kompromis między przyczepnością w większości warunków a niskimi oporami toczenia.

Kilka mocnych depnięć w pedały i od razu można poczuć dużą boczną sztywność ramy (przynajmniej wiadomo, na co zużyto niemałą ilość aluminium – zobaczcie tabelkę). Po zablokowaniu amortyzacji rower naprawdę nieźle przyspiesza. Przestawienie wajchy na tylnym amortyzatorze w pozycję środkową - „pedal” nie pogarsza zbytnio sytuacji, a pozwala amortyzatorowi działać. Pełne otworzenie blokady to już inna bajka i na pewno nie sprzyja sprintom. Biegi (SRAM X9) wchodzą (...)


Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Fuji Reveal 29 1.1
13 599 zł
Advanced Sports Europe www.advancedsports.eu
Współczynnik bB: 100 g za 105 zł
Rama: aluminium A6-SL, cieniowane
Rozmiary: S (15”), S/M (17”), M (19”), M/L (21”)
Rozmiar testowany: 440 mm – S/M (17”)
Baza kół: 1142 mm 1170
Długość tylnego widelca: 452 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 350 mm
Wysokość kierownicy: 1065/1050 mm (mostek na +/- w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 68,7°
Kąt rury podsiodłowej: 74,5° 76,7°
Masa kompletnego roweru: 12 910 g*
Masa ramy: 3080 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2380 g
Skok amortyzacji: przód - 130 mm, tył – 130 mm
Przedni widelec: Rock Shox Revelation RLT 29” Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1820 g)
Damepr: Rock Shox Monarch RT3 (258 g)
Koła: Sun Ringle Charger Expert 29er
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance Line 29x2,25” (640 g, dętka: 190 g)
Korby: SRAM X9 36-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit (90 mm)
Kaseta: SRAM PG-1070 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10SL
Przerzutka przód: SRAM X.7
Przerzutka tył: SRAM X.0
Manetki: SRAM X.9
Hamulce: Avid Elixir 5 , tarcze: Avid HS1 180 mm
Kierownica: Oval M650 , 31,8x720 mm
Wspornik kierownicy: Oval M600 , 95 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Oval M600 , 31,6x350 mm
Siodełko: Oval M600
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-30

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, foto: Piotr Staroń

Tagi: full, fuji

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach