Romet Racing Team w składzie Bartek Janowski, Dominik Grządziel, Darek Poroś, Katarzyna Polakowska i Aleksandra Misterska czyli jedna z czołowych polskich ekip MTB, testuje nowy, rasowy sprzęt do ścigania. Ponieważ w sprzedaży jest jeszcze niedostępny, postanowiliśmy sprawdzić jak zachowuje się rower, na którym z powodzeniem startuje Bartek Janowski.


Rama
Jest nowoczesna, a jej wygląd robi świetne wrażenie. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, uniknięto przesadnej drapieżności. Podobają nam się swobodnie kształtowane przekroje węglowej ramy oraz detale graficzne. Górna rura silnie opada ku dołowi, co nadaje nowemu Monsunowi dynamizmu. W okolicach węzła podsiodłowego jest mocno spłaszczona i płynnie przechodzi w tylny trójkąt. Zastosowana oś 12x142 mm, zwiększa sztywność połączenia ramy z kołem. Znacznie zmieniła się geometria. Skrócono tylny trójkąt – i dobrze! Wydłużono górną rurę – znakomicie! Zaostrzono główkę – na to czekaliśmy! Takie zmiany podkręciły temperament nowemu, ściganckiemu Rometowi (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2015 (gdzie kupić)


Romet Monsun Team custom
Arkus&Romet Group www.romet.pl
Rama: carbon
Masa kompletnego roweru: 9900 g
Masa ramy: 1190 g
Masa przedniego koła: 1670 g
Masa tylnego koła: 2090 g
Przedni widelec: Rock Shox SID XX Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1703 g)
Koła: DT Swiss XR 1501 (15 mm / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe Racing Ralph EVO Tubeless Easy 29x2.25” (605 g)
Korby: Shimano XTR FC-M9000 36-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano XTR SM-BB93
Kaseta: Shimano XTR CS-M9000 (11-40) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG900
Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M9025
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M9000
Manetki: Shimano XTR SL-M9000
Hamulce: Shimano BR/BL-M9000, tarcze Shimano SM-RT99 180/160 mm
Kierownica: Kore Aerox Flart Bar, 690 mm
Wspornik kierownicy: Kore Aerox, 100 mm
Łożyska sterów: VP A62ACM2 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kore, 31,6x400 mm
Siodełko: San Marco Aspire
Pedały: Shimano XTR PD-M9000

Dodano: 2015-07-07

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: Romet, 2016

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory