Bianchi od ponad wieku tworzy kulturę i historię kolarstwa, a dla kolarzy liczą się emocje, jakie wywołuje logo na ramie. Świadomość potęgi tradycji jest jak espresso przed wyruszeniem na Stelvio. Bianchi jednak to nie zramolałe wełniane koszulki, tylko marka, która odważnie stosuje innowacyjne technologie.


Na Oltre XR4 już jeździliśmy, a opis pierwszego kontaktu znajdziecie w bB#9/2016. Tym razem wreszcie mogliśmy poszerzyć listę testerów oraz poddać go naszym badaniom laboratoryjnym.


Jest stworzony dla wyczynowych kolarzy. Zapewnia minimalny opór czołowy i efektywne napędzanie, ale żeby w pełni cieszyć się osiągami Oltre, trzeba być gibkim i zdeterminowanym do utrzymania pozycji. Potęguje to płaska pozioma część zintegrowanego kokpitu FSA. Poprowadzono ją po łuku, dodatkowo klamki Campy mają uchwyt agresywnie ułożony ku dołowi. Kokpit ma małą głębokość (125 mm), co skłania do korzystania z dolnego chwytu, zresztą trzymając kierownicę za poziomą powierzchnię, dłonie są nienaturalnie wygięte powodując dyskomfort. Ale to nie jest przyrząd dla masochisty. Dzięki zastosowaniu włókna Countervail ma się wrażenie jakby rower płynął po nierównościach. Mimo szytek nabitych do 8 barów i kół o wysokim stożku, po najechaniu na przeszkodę czuć jedynie pierwsze uderzenie. Drgania i wibracje są wygaszone i nie przeszkadzają.


Producent twierdzi, że „magiczny kompozyt” wychwytuje aż 80% z nich. My możemy komisyjnie zeznać, że ten unikalny system wydatnie podnosi komfort jazdy bez negatywnego wpływu na inne parametry ramy, takie jak masa, sztywność czy efektywność jazdy. Rozwiązania bazujące na elastomerach czy łożyskach znieczulają wprawdzie (...)

Bianchi Oltre XR4,
cena 9475 Euro, www.bianchi.com

OSPRZĘT
Rama: carbon Countervail | Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa | Koła: Campagnolo Bora Ultra | Opony: Vittoria Corsa 700x25/28C tubular | Korby: Campagnolo Super Record 50-34 z. (172,5 mm) | Łożyska suportu: Campagnolo Ultra Torque OS-Fit | Kaseta: Campagnolo Super Record (11-27) 11-rz. | Łańcuch: Campagnolo Record | Przerzutka przód: Campagnolo Super Record | Przerzutka tył: Campagnolo Super Record | Manetki: Campagnolo Super Record | Hamulce: Campagnolo Super Record | Kierownica: FSA Vision Metron Integrated, 420 mm, zasięg 80 mm, głębokość 125 mm | Wspornik kierownicy: zintegrowany, 110 mm | Łożyska sterów: FSA Orbit C-33 1i1/8”-1i1/2” | Wspornik siodełka: Bianchi Oltre Aero. 350 mm | Siodełko: Fi’zi:k Arione R3, carbonowe pręty


Cały test przeczytacie w bikeBoard 1-2/2017
Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-01-23

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Olaf Pignataro, Miłosz Kędracki, Matteo Cappe

Tagi: bianchi

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory