Projektując Sensora najpierw opracowano portret użytkownika, miał to być nastawiony na ostre ścieżkowanie i bezkompro-misową jazdę w najtrudniejszym terenie, zakładający obcisłą koszulkę do luźnych gatek fan Hansa Reya, Dannego MacAskilla i Chrisa Akrigga, uczestnik Cape Epic i egzotycznej potyrki Leadville 100, marzący wciąż o jeździe w Moab.
Czyżby im chodziło o Miłosza Kędrackiego, pomyślałem? Z samouwielbienia wyprowadzili mnie inni dziennikarze obecni na prezentacji nowych rowerów Force i Sensor 2014, twierdząc, że ten portret pasuje także do nich.

Rama
Rama zbudowana jest pod kątem kół 650b i zupełnie nowego zawieszenia AOS, o którym możecie przeczytać na następnej stronie. Geometrycznie znacznie różni się od poprzedniego Sensora 26”. Ma znacznie dłuższy przód, który w rozmiarze M przekracza 600 mm dlatego rozstaw kół jest tak duży. Poważnie obniżono suport (344 mm), a w związku z większymi kołami suport i oś koła dzieli dystans większy o 15 mm. Carbonowa struktura nie jest przesadzona ani udziwniona. Przednia część ramy pozbawiona jest ozdobników. Jedyną niecodzienną cechą jest mocowany śrubkami wspornik do przedniej przerzutki direct mount, zaopatrzony w błotnik chroniący tłok dampera. Bardzo zaimponował mi fakt, że - wbrew powszechnej modzie - GT zdecydowało się poprowadzić wszystkie przewody na zewnątrz, sortując je bardzo ładnymi i skutecznymi zaciskami. Wahacz, a w zasadzie jego górna część jest potężna.

Pełen artykuł znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2013 (gdzie kupić)

Poniżej prezentujemy pełną specyfikację testowanego modelu

Rama: FOC Ultra carbon
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 474 mm - M
Baza kół: 1166 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 601 mm
Wysokość osi suportu: 335 mm
Kąt główki ramy: 68,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,5°
Skok amortyzacji: przód - 130 mm, tył – 130 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float 27,5 CTD FiT, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Koła: e.Thirteen TRS+ (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: Continental X-King 27,5x2,4” ProTection
Korby: Race Face Turbine 42-32-22 z.
Łożyska suportu: Race Face
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M781
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano XT SL-M780
Hamulce: Formula T1, tarcze: Formula 180 mm
Kierownica: Race Face Turbine, 31.8x740 mm
Wspornik kierownicy: Thomson Elite X4, 80 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40 1i1/8”-1.5”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth, 34.9 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2 Mg
Pedały: -

Dodano: 2013-07-18

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: full, GT, 2014, aos

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory