W lipcu ubiegłego roku małe koła testowanego wówczas Swaga tłumaczyliśmy sobie tym, że wschodnie rynki Europy nie są gotowe na szybkie przyjęcie rozmiaru 650b. Kellys w porę opanował temat i już w grudniu do redakcji zawitał model na średnich kołach.

Z poprzednim Swagiem rozstaliśmy się bez czułości, dlatego też nasze oczekiwania względem poprawionej wersji nie były wygórowane. Nowy Swag się rozrósł. Oprócz większych kół, przybyło mu 10 mm skoku z tyłu i w tym pakiecie patrzymy na niego jak na bardzo nowoczesne allmountain enduro z kątem główki 65°. Kellys gra fair, bo choć Swag wreszcie wygląda efektownie, a nazwa „Lans” pasuje jak ulał do designu, to mimo wszystko nie udaje bezkompromisowego superenduro, jasno dając znawcom do zrozumienia, do czego służy.

Zjazdy
Zawieszenie oparte na systemie TPO spodobało nam się już w poprzednim wcieleniu, a z większym skokiem jest nawet lepsze. Świetnie działa na małych nierównościach, nie blokuje się przy hamowaniu. Ma dużą tolerancję na niewłaściwie dobrany SAG – działa nieźle w zakresie 20-40%, dzięki czemu można ustalić „miękkość” zawieszenia odpowiednio do swojego stylu jazdy. Ustawiając je miękko można cieszyć się bardzo dobrą czułością i bez obaw pakować się w najgorsze miejsca nie martwiąc się o to, że zabraknie sk oku. Swag jest bardzo skoczny, co podkreślali wszyscy testerzy. Jeżeli ktoś szuka roweru do przeskakiwania przeszkód, zwalonych pni, skał itp., to trudno o lepszą propozycję (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2015, możesz też kupić e-wydanie

Poniżej specyfikacja techniczna i więcej zdjęć szczegółów roweru.

Kellys Swag 50
cena: 8 399 zł
Kellys www.kellysbikes.pl
Współczynnik bB: 100 g za 60 zł
Rama: Aluminium
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 445 mm – S
Baza kół: 1176 mm
Długość tylnego widelca: 460 mm
Długość górnej rury: 595 mm
Wysokość osi suportu: 354 mm
Wysokość kierownicy: 1000/995 mm , mostek na +/- do tego 15 mm podkładek
Kąt główki ramy: 65°
Kąt rury podsiodłowej: 72,5°
Masa kompletnego roweru: 13 940 g*
Masa ramy: 3286 g 3380 g z łożyskami
Masa przedniego koła: 1910 g
Masa tylnego koła: 2410 g
Skok amortyzacji: przód - 150 mm, tył – 160 mm
Przedni widelec: Rock Shox Revelation RL 27.5' Solo Air, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1757 g)
Damper Rock Shox Monarch RT (262 g)
Koła: SRAM Roam 30 27.5 (osie 15 mm/12x142 mm)
Opony: Schwalbe Hans Dampf Performance 27.5x2.35” (753 g, dętka: 216 g)
Korby: SRAM S1400 38-24 z. (170 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP PressFit (90 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675 , tarcze:Shimano SM-RT56 180 mm
Kierownica: Race Face Respond RiseBar , 31.8x785 mm
Wspornik kierownicy: Race Face Respond , 60 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8' -1I1/2'
Wspornik siodełka: Kind Shox LEV DX 125 mm , 31.6x380 mm
Siodełko: KLS Havoc
Pedały: KLS Master
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-03-09

Autor: Tekst: Szymon Janik, foto: Maciek Patrzałek

Tagi: Kellys, Swag 50

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach