"jeden rower do wszystkiego"

Polubiliśmy ten rower już od pierwszych chwil na nim. Projektantom udało się stworzyć ramę o geometrii, która zadowoli chyba każdego z grupy docelowej.

Nevada jest stabilna, a równocześnie bardzo łatwo zainicjować tym rowerem skręt. W zakrętach, o ile opony pozwolą, jest szybka, przewidywalna i precyzyjna. Na technicznych pasażach, zarówno w górę i w dół, daje poczucie kontroli nad rowerem. Na mozolnych podjazdach preferuje raczej miękki, równy obrót niż siłowanie się z korbami, ale pozwala na bardzo łatwe przejście do pedałowania na stojąco (przydaje się blokada amortyzatora).


Duży zakres przełożeń świetnie sprawdza się w górach. Opony są szybkie i toczą się niezwykle lekko. W suchych warunkach i na w miarę twardej nawierzchni zapewniają dobrą trakcję na podjazdach i przyzwoite trzymanie na zakrętach. Niestety, błoto lub luźny szuter i kamienie szybko doprowadzają je do kapitulacji. W naszych warunkach klimatycznych poważniejsza jazda w terenie będzie wymagać wymiany opon. Poszukajcie uniwersalnego modelu z wyższej półki, ten rower na nie zasługuje. Jeśli Nevadę kupi ktoś, kto rozpoczyna przygodę z rowerem (i będzie wierny hardtailom) to rower będzie cierpliwie czekać, aż jego właściciel będzie zdobywał doświadczenie i umiejętności, w żaden sposób nie dając mu odczuć, że potrafi więcej.


W stosunku do ubiegłorocznego modelu, w zasadniczy sposób zmieniono kształt ramy obniżając mocno górną rurę tak, że rurki podsiodłowe tylnego widelca są niemal jej przedłużeniem. Całość wzmocniono też dodatkowym łącznikiem pomiędzy rurą podsiodłową i górną. Zmianie uległa geometria, dodano jej sportowego „pazura” – górna rura została wydłużona o 10 mm, tylny widelec skrócono o 5 mm, główka ramy jest niższa o 5 mm, kąt główki ramy ma mniejszą wartość, a baza kół jest dłuższa o 31 mm.


Brawo za rozsądne wyposażenie. Większość napędu to SLX, z rodzynkiem w postaci tylnej przerzutki XT. Hamulce są z półki niższej niż SLX, jednak trudno mieć do nich zastrzeżenia – z powodzeniem spełnią oczekiwania użytkownika – mają dużą siłę i bardzo dobrą modulację. Komponenty Oval, w które standardowo wyposażona jest większość rowerów tej marki, są estetyczne i funkcjonalne.


Poniżej pełna specyfikacja testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

SPECYFIKACJA

Fuji Nevada 29 1.0 LTD
Cena: 4599 zł , dystrybucja: Advanced Sports Europe www.advancedsports.eu

Rama: aluminium
Przedni widelec: RockShox 30 Silver TK, aluminiowa rura sterowa (2146 g)
Koła: VeraTerra
Opony: Schwalbe Rapid Rob Active Line K-Guard 29x2,25” (840 g, dętka 229 g)
Korby: Shimano SLX FC-M7000 36-26 z, (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB52
Kaseta: Shimano SLX CS-M7000 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG600-11
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M7020
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000-SGS
Manetki: Shimano SLX SL-M7000
Hamulce: Shimano BR-M365,
tarcze Shimano SM-RT30 180/160 mm
Kierownica: Oval Concepts, 720 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 313, 100 mm
Łożyska sterów: FSA H2341F 1i1/8”
Wspornik siodełka: Oval Concepts 300, 30,9x400 mm
Siodełko: Oval Concepts 238, stalowe pręty



Nevada to świetny rower w tej klasie cenowej. Mądrze skomponowany, o geometrii pozwalającej użytkownikowi wyśmienicie bawić się jazdą, a równocześnie efektywnie się poruszać. Jeżeli nabywca będzie chciał pojeździć w trudniejszym terenie, polecamy wymianę opon; jeśli jednak Nevada będzie używana głównie w suchych warunkach i niekoniecznie na górskich szlakach, nie będzie to konieczne.

Cały tekst ukazał się w bikeBoard 9/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-09-07

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: fuji

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1