To najbardziej terenowa wśród szybkich, długodystansowych szosówek, jak na razie. Wymusza neutralną, nieprzesadnie pochyloną pozycję, ale po wyjęciu wszystkich podkładek spod mostka okazuje się ona całkiem aerodynamiczna.

Świetnie dopasowano do tego kierownicę o niemałym dropie, która pozwala dobrze chronić się przed czołowymi podmuchami. Choć w trudnym terenie szału ni ma, Checkpoint pozostaje wprawdzie sterowalny, ale wymaga skupienia i ostrożności, bo kontrowanie nie jest intuicyjne, a w przechyłach jest nerwowy.


Chceckpoint znakomicie wygasza drobne wibracje. Większe transferuje, ale dopiero po trzeciej godzinie naparzania czuć lędźwie i kręgosłup. O dziwo, nadgarstki nie zgłaszały sprzeciwu. Ciało jest ustawione bardzo efektywnie i napędzanie Checkpointa jest przyjemnością.



Z taką kierownicą Trek wykazał się bezprzykładną odwagą, bo o ile w Domane brak kierownicy z „flarą” tłumaczono tym, że to rower szosowy o poszerzonym działaniu, tak w gravelowym Checkpointcie kierownica bez flary jest faux pas. Czyżby? W praktyce testowej zastosowana kierownica pozwalała w pełni wykorzystać potencjał roweru w każdych warunkach. „Flara” byłaby wyłącznie elementem stylizacyjnym. Jak snorkel w zdezelowanym Range Roverze.

Haki Strangehold pozwalają przesuwać oś tylnego koła wraz z zaciskiem hamulca o 15 mm. Dzięki temu można silnie modyfikować zachowanie roweru. Przy ustawieniu takim jak na zdjęciu, Checkpoint był przyjemną gravelówką, która nie oddawała pola na asfalcie. Na wyprawę, ośkę koła przesunęlibyśmy całkiem do tyłu. Obciążony Checkpoint stabilniej by się prowadził.

Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Trek Checkpoint ALR4, Trek Bikes www.trekbikes.com

cena: 6999 zł

Rama: aluminium Alpha 300
Przedni widelec: carbon, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Koła: Bontrager (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe G-One All Round RG 700x35C (385 g, dętka 150 g)
Korby: Shimano Tiagra FC-4700 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit
Kaseta: Shimano CS-HG500-10 (11-34) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Tiagra FD-4700
Przerzutka tył: Shimano Tiagra RD-4700-GS
Manetki: Shimano ST-RS405
Hamulce: Shimano BR-RS405, tarcze Shimano SM-RT70 160 mm
Kierownica: Bontrager RL Iso Zore, 420 mm, zasięg 90 mm, głębokość 130 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 105 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager, 27,2x330 mm
Siodełko: Bontrager Montrose Comp, stalowe pręty

Dodano: 2018-05-15

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Maciej Patrzałek

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rowery wszechgórskie

Duże koło dla juniora

Maratony MTB Ultra