Trasy rowerowe wciąż się zmieniają. Między innymi dlatego wśród rowerów górskich coraz większą popularnością cieszą się przebojowe sztywniaki. Zaliczamy do nich wszelkiej maści ścieżkowce, plusy i fatbiki. Kross także postanowił uzupełnić swoją kolekcję o rowery tego typu. Dust jest najbardziej agresywnym z nich.

Po raz pierwszy spotkaliśmy się z nim na świeradowskich singlach i zwiedziliśmy przy jego pomocy chyba wszystkie zakamarki tej miejscówki. Wtedy postawiliśmy na rozmiar L, który na mnie (183 cm) pasował jak ulał. Po paru miesiącach Kross przysłał nam Dusta, żebyśmy mogli wykonać potrzebne pomiary i „dotestować” z pomocą... (no jak to powiedzieć) innych redaktorów. Dlatego przysłano nam Dusta w rozmiarze S. Dust to nie jest zwykły sztywniak. Znacznie różni się od np. Levela. Obydwa koła mają wkręcane osie, ekstremalnie krótki tylny trójkąt, spłaszczony kąt główki, krótki i szeroki kokpit oraz widelec o skoku 130 mm! Już na pierwszy rzut oka widać, że zalicza się do pełnoprawnych ścieżkowców, tyle że bez tylnego zawieszenia. Po zajęciu miejsca za kierownicą także nie da się go pomylić z wycinakiem XC. Neutralna pozycja jest bardzo wygodna i od początku zachęca do długich, górskich wycieczek. Na podjazdach jest zdecydowanie szybki, na co wpływają lekkie koła oraz bardzo „twardy” napęd. Według nas zębatka 34 z. ma co najmniej dwa zęby za dużo. Dust nie będzie kupowany przez maratończyka pierwszych sektorów z łydą. Na szczęście duża kaseta GX troszkę zmiękcza problem. Zwykle przy rowerach all mountain czy turystycznych kwestionujemy zasadność blokady skoku. W tym przypadku okiełznanie 130 mm oferowanych przez Revelation bez blokady byłoby (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 3/2016

Możesz też kupić e-wydanie



Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Kross Dust 3.0
Cena: 6 999 zł

Współczynnik bB: 100 g za 58 zł

Kross www.kross.pl

Rama: aluminium Super Lite
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 12 050 g*
Masa ramy: 2060 g
Masa przedniego koła: 1920 g
Masa tylnego koła: 2460 g
Przedni widelec: Rock Shox Revelation RL Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1703 g)
Piasty / Obręcze: SRAM MTH 716 (15 mm), SRAM MTH 746 (12x142 mm) / WTB STP i23 Tubeless Ready
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance 27.5x2.25” (665 g, dętka 204 g)
Korby: SRAM GX-1000 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP MTB
Kaseta: SRAM XG-1150 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1130
Przerzutka tył: SRAM GX1
Manetki: SRAM GX11 Trigger
Hamulce: SRAM DB5, tarcze Avid G2CS 180 mm
Kierownica: Kross Race 35, 760 mm
Wspornik kierownicy: Kross Race 35, 55 mm
Łożyska sterów: VP 45AC3 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 125 mm, 30,9x420 mm
Siodełko: WTB Volt Comp, stalowe pręty
Pedały: -

Dodano: 2016-03-01

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Kross

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory