Sezon kolarski w pełni, a większość cyklów zawodów osiągnęła półmetek - pojawiają się pierwsze rozstrzygnięcia. To, czy zawodnik ma w nogach asy, króle czy może jedynie siódemki, decydują w przeważającej mierze miesiące zimowe. Wszystko zgodnie ze starą kolarską zasadą: „jak przepracowana zima, tak owocny sezon”.
Do podjęcia tematu sprowokowało nas wiele Waszych listów z prośbą o rady odnośnie do drugiego roweru treningowego. Pierwszym skojarzeniem wydaje się być rower szosowy. Przemawia za nim wiele argumentów. Po pierwsze i najważniejsze, na szosówkach trenują wszyscy zawodowcy oraz poważni amatorzy marzący o karierze sportowej. Chyba wiedzą, co robią. Po drugie, tylko szosówka pozwoli dołączyć do szlifujących formę w okresie przygotowawczym szosowców. Po trzecie, jazda na szosie już w trakcie samego okresu startowego pozwoli precyzyjnie dawkować obciążenia i prowadzić aktywną regenerację. Po czwarte, pozwala „góralom” urozmaicać harmonogram startów uczestnictwem w wybranych wyścigach szosowych i w ten sposób doskonalić wybrane cechy motoryczne. Natomiast dla mniej zaangażowanych maratończyków szosówka może po prostu być interesującą odskocznią od jazdy w terenie.
A dlaczego nie test porównawczy? Szybka ankieta przeprowadzona wśród naszych ścigających się testerów wykazała zupełnie rozbieżne oczekiwania sprzętowe. Karolina Kozela: „...pełny osprzęt Shimano 105 - moim zdaniem nie do zajechania, coś jak LX w MTB. Przy dobrych wiatrach widelec carbonowy - przyda się na polskie dziury, rama Alu, oponki 23. Przełożenia standard, choć 3 tarcze też nie są złe - aczkolwiek to mamy w MTB, więc 2 spokojnie 39/52, jeśli jeździmy po dużych górach, wtedy kasetę z tyłu z 27-rz.,a jeśli standard to 23…”. Z kolei w opinii Przemka Blachy: „Szosówka treningowa powinna być budżetowa. Jednak zależy od tego, jak będziemy chcieli ją użytkować. Dużo zawodników w zimie katuje tylko i wyłącznie zimówkę MTB, więc wtedy szosa może być na lepszym osprzęcie - takim, abyśmy mogli wystartować w paru imprezach szosowych.

Dodano: 2009-07-31

Autor: Tekst: M.Kędracki,P.Kisielewski,współpraca: J.Hałas, K.Sikorski, na zdjęci

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

29” z dużym skokiem

e-Bike

Yeti SB5.5 Carbon
Specialized Epic – Generacja Z
KTM Myroon 29 Master
GT Zaskar Carbon 29 Expert
Whyte T130C Works
Giant Reign 2 LTD
Trek Powerfly FS