cena: 980zł, masa: 14,5 kg

Przyczepkę posiadam już od ponad roku. Wiedziałem, że kiedy tylko mój syn opanuje samodzielne siedzenie, to będę chciał z nim dzielić swoją rowerową pasję. Wybór sprzętu, który miał spełniać moje wymagania, nie był łatwy. Z jednej strony nie chciałem kupować najtańszej przyczepki za 300-400 zł składanej przez małe, chińskie rączki, dla której standardy bezpieczeństwa nawet nie zostały określone, a z drugiej wydanie kwoty znacznie przewyższającej wartość przyzwoitego górala również wydawało mi pozbawione sensu. Ostatecznie po długich poszukiwaniach postawiłem na model B-Taxi włoskiej firmy Bellelli. Sprzęt faktycznie jest „Made in Italy”, posiada także certyfikat „Geprüfte Sicherheit” wystawiony przez niezależną niemiecką instytucję TÜV SÜD. To dodatkowo upewniło mnie, że jego jakość wykonania będzie zadowalająca. Zdecydowałem się na zakup wersji jaskrawozielonej. W komplecie od producenta otrzymujemy: składaną kabinę przyczepki, dwa koła w rozmiarze 20x1.75, chorągiewkę ostrzegawczą, zestaw odblasków przód/tył, czerwoną lampkę diodową na tył oraz instrukcję obsługi. Podłoga przyczepki to mocna, plastikowa skorupa z wyprofilowanym siedziskiem. Wystające poza obrys wnętrza zderzaki chronią zarówno koła, jak i małych pasażerów. Do podstawy doczepiony jest aluminiowy stelaż z rozkładanymi ściankami i dachem. Materiał, z którego zrobiona jest kabina, sprawia wrażenie bardzo mocnego, to coś w stylu Cordury odpornej na ścieranie. Boczne ścianki to okienka z grubej, lecz elastycznej folii. Natomiast ścianka przednia składa się z dwóch warstw: dość gęstej siateczki i zakładanej na to takiej samej folii, gdy warunki do jazdy są mniej sprzyjające (deszcz lub wiatr). Wewnątrz, po bokach mamy dwie małe kieszenie, a z tyłu, na zewnątrz jedną dużą, do której możemy zapakować do 5kg dodatkowego bagażu. Oś koła montowana jest na zatrzask do podstawy i zwalniania jednym przyciskiem. Aby połączyć przyczepkę z rowerem, najpierw, pod szybkozamykaczem tylnego koła (dopuszczalne są rozmiary 26'' – 28''), montujemy dostarczony łącznik. Spod kabiny wyciągamy pałąk, którego elastyczny koniec (gwarantujący stabilność nawet podczas wywrotki roweru) nakładamy na łącznik, a całość zabezpieczamy zawleczką. Cały montaż to tylko kilka chwil i możemy ruszać w drogę. Szybko się okazuje, że brak amortyzacji to jedna z głównych wad tego produktu. W praktyce oznacza to, że przyczepka najlepiej sprawdza się na równych, asfaltowych drogach, chodnikach lub leśnych ścieżkach. W momencie, gdy pojawiają się jakiekolwiek nierówności, komfort jazdy dla dzieciaków spada i da się odczuć, że mocno nimi buja. Trzeba wtedy wyraźnie zwolnić do tempa nieomalże spacerowego. Napisałem dzieciaków, bo producent deklaruje miejsce dla dwójki szkrabów przy jednoczesnym ograniczeniu obciążenia do 25,5kg. To wyraźnie mniej niż w konkurencyjnych produktach. Mój 2,5-letni syn waży obecnie około 16kg, a młodsza o 2 lata córka, która jeszcze nie siedzi samodzielnie, ponad 7kg, a to razem już 23kg. Zatem może się okazać, że gdy córka podrośnie, to razem ze swoim bratem będą ważyć zbyt dużo, aby odbyć wspólną przejażdżkę. To moim zdaniem duże niedopracowanie konstrukcji przez Bellelli. Gdy już jednak znajdziemy idealnie gładki kawałek asfaltu, jazda jest czystą przyjemnością. Prócz wyraźnie odczuwalnego obciążenia, nic innego nie daje nam znać, że mamy z tyłu dodatkowych pasażerów. Koła, nawet ze spuszczonym mocno ciśnieniem, aby zapewnić jakąkolwiek amortyzację, suną bezgłośnie. Z jednym dzieckiem na pokładzie jesteśmy w stanie poruszać się bez forsowania tempa z prędkością w granicach 20-25km/h. Podsumowując - jest to dobry produkt, solidnie wykonany, za rozsądne pieniądze, ale przed zakupem trzeba być w pełni świadomym jego wad.


+ relacja cena/jakość wykonania
+/- brak amortyzacji
- niska dopuszczalna ładowność (niemal wykluczająca możliwość przewozu dwójki dzieci w różnym wieku)


Modele porównywalne:

Burley Honey Bee: masa własna 11kg, dopuszczalna ładowność 45kg, model 2w1: przyczepka i wózek spacerowy, hamulec postojowy w piaście koła, cena 1799zł

Croozer Kid for 2: masa własna 16,9kg, dopuszczalna ładowność 45kg, model 3w1: jogger, przyczepka, wózek spacerowy, hamulec postojowy, bogata lista akcesoriów, cena 1999zł

Dodano: 2014-09-03

Autor: Tekst: Tomek Papir - Zwierz

Tagi: dzieci, przyczepka

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1