Ruut jest pionierską polską gravelówką i z dumą musimy przyznać, że jest to rower światowego formatu, co podkreśla zjawiskowy design. Rama jest do szpiku kości wyścigowa i choć pewnie niewielu z nas wybierze się na Dirty Kanza czy Gravelgrinder, to większość maratonów MTB w centralnej Polsce stanowić może dla niego optymalną arenę.

Na szutrze jest jak wyścigówka i całym sobą udowadnia, że jest stworzony do ścigania. Mówi o tym atakująca pozycja jadącego, zwartość konstrukcji i wystrzeliwująca w przód geometria. Bardzo nietypowy widelec pozwala w nią ingerować. W niezwykle masywne golenie wmontowany jest insert pozwalający zmienić trail widelca w zakresie kilkunastu milimetrów. Ustawienie kątów ma spore znaczenie dla dynamiki roweru.



Na geomietrię Rondo Ruut trzeba patrzec przez pryzmat możliwości jej zmiany. Producent zwraca uwagę na to, że przestawienie "chipa" pozwala regulować wysokość kierownicy w zakresie jednego centymetra, zmienia kąt główki i podsiodłowy oraz obniża suport.
W naszym teście znajdziecie informację, co jeszcze dodatkowo wykazały nasze badania w labie. Pełny test w magazynie bikeBoard 8/2017 Możesz też kupić e-wydanie



Rondo Ruut ma optymalny profil gravelowej kierownicy.


Jeśli planujesz zakup nowych opon do gravela, nie szukaj innych niż te montowane w Ruut CF2, są rewelacyjne w każdym stylu użytkowania gravelówki.


Dodatki w tym rowerze są rozkoszne i znakomicie dobrane. Począwszy od seryjnych bidonów, znakomicie pasujących do "wystroju"

Rondo Ruut CF2

Cena: 11 999 zł, Rondo, www.rondo.cc
Rama: carbon
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Rondo Ruut (15x100 / 12x142 mm
Opony: Panaracer Gravelking SK TLC 700x40C (462 g, dętka 137 g)
Korby: SRAM Rival 1 40 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: FSA Press-Fit
Kaseta: SRAM XG-1150 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PG-1130
Przerzutka tył: SRAM Rival 1
Manetki: SRAM Rival 1
Hamulce: SRAM Rival HRD, tarcze SRAM Centerline 160 mm
Kierownica: Rondo, 420 mm, zasięg 80 mm, głębokość 150 mm
Wspornik kierownicy: Rondo CF2, 110 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Easton EA50, 27,2x350 mm
Siodełko: Fabric Scoop, pręty Cr-Mo


Cały test znajdziecie w bikeBoard 8/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-08-10

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1