Rowery ze wspomaganiem elektrycznym kojarzą się głównie z miastem, ale ta idea nie jest wcale ograniczona do jazdy ulicznej. Zastosowanie silnika w rowerze terenowym ma inny cel niż w pragmatycznym ebike’u służącym do dojazdów do pracy lub na zakupy i może być równie atrakcyjne dla pewnej grupy odbiorców. Nim jednak zagłębimy się w filozoficzne rozważania, o których więcej na końcu tekstu, przyjrzyjmy się temu, co dla e-bikerów przygotował Kreidler.

Kreidler jest nową marką na polskim rynku. Twarde brzmienie słusznie sugeruje niemieckie pochodzenie. Firma istnieje od ponad 100 lat i obecnie zajmuje się nie tylko rowerami (miejskimi, trekkingowymi, terenowymi, ebike’ami), ale również motorami i skuterami małej pojemności, a nawet go-kartami.


Technika
Najnowszym produktem Kreidlera jest Las Vegas, określany przez producenta jako ebike cross-country. Z zawieszeniem mającym po 140 mm na obu końcach, kołami 27,5”, dziesięcioma biegami i geometrią preferującą stabilność, nam bardziej pasował do przegródki „ścieżkowiec” i jako taki typ go testowaliśmy. Najważniejszą cechą Las Vegas jest oczywiście elektryczne wspomaganie – odpowiada za nie silnik Bosch Performance Cruise drugiej generacji o mocy 250 W i momencie 40-60 Nm (samochody mają od stukilkudziesięciu w górę). (...)

Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 8/2014 (gdzie kupić)
Kup e-wydanie

17 299 zł
Taurus www.kreidler.pl
Współczynnik bB: 100 g za
Rama: aluminium 6061
Rozmiary: 48, 53 cm
Rozmiar testowany: 525 mm
Baza kół: 1188 mm
Długość tylnego widelca: 458 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 338 mm 28 cm do osłony silnika
Wysokość kierownicy: 1080/1065 mm (mostek na +/- w tym 30 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 66,3°
Kąt rury podsiodłowej: 74,2°
Masa kompletnego roweru: 20 530 g*
Masa ramy: 10 740 g (z systemem elektrycznym Bosch: silnik, bateria, sterowanie)
Masa przedniego koła: 2090 g
Masa tylnego koła: 2460 g
Skok amortyzacji: przód -140 mm, tył – 140 mm
Przedni widelec: Magura TS8 R 140 (1748 g)
Damper: Magura TS RC (280 g)
Piasty: Shimano HB/FH-788 (osie 15 mm / 12x150 mm)
Obręcze: Mavic EN 321 650B Disc
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance Line 27,5x2,25” (565 g, dętka 190 g)
Korby: Lasco 20 z. (170 mm) 2,5 obrotu
Łożyska suportu: Bosch
Kaseta: Shimano CS-HG81-10 (11-34) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano XT SL-M785
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 , tarcze: Shimano SM-RT54 180 mm
Kierownica: Syntace Vector , 31,8x780 mm
Wspornik kierownicy: Syntace F149
Łożyska sterów: Kreidler (Chin Haur) 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Syntace P6 aluminium, 31,6x400 mm
Siodełko: Kreidler (Velo VL2059P)
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-08-07

Autor: Tekst: Maciek Machowski, foto: Maciek Patrzałek

Tagi: elektryczne, 650, 27,5", Kreidler, 650 b, rower elektryczny, Bosch Performance Cruise

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory