Rowery ze wspomaganiem elektrycznym kojarzą się głównie z miastem, ale ta idea nie jest wcale ograniczona do jazdy ulicznej. Zastosowanie silnika w rowerze terenowym ma inny cel niż w pragmatycznym ebike’u służącym do dojazdów do pracy lub na zakupy i może być równie atrakcyjne dla pewnej grupy odbiorców. Nim jednak zagłębimy się w filozoficzne rozważania, o których więcej na końcu tekstu, przyjrzyjmy się temu, co dla e-bikerów przygotował Kreidler.

Kreidler jest nową marką na polskim rynku. Twarde brzmienie słusznie sugeruje niemieckie pochodzenie. Firma istnieje od ponad 100 lat i obecnie zajmuje się nie tylko rowerami (miejskimi, trekkingowymi, terenowymi, ebike’ami), ale również motorami i skuterami małej pojemności, a nawet go-kartami.


Technika
Najnowszym produktem Kreidlera jest Las Vegas, określany przez producenta jako ebike cross-country. Z zawieszeniem mającym po 140 mm na obu końcach, kołami 27,5”, dziesięcioma biegami i geometrią preferującą stabilność, nam bardziej pasował do przegródki „ścieżkowiec” i jako taki typ go testowaliśmy. Najważniejszą cechą Las Vegas jest oczywiście elektryczne wspomaganie – odpowiada za nie silnik Bosch Performance Cruise drugiej generacji o mocy 250 W i momencie 40-60 Nm (samochody mają od stukilkudziesięciu w górę). (...)

Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 8/2014 (gdzie kupić)
Kup e-wydanie

17 299 zł
Taurus www.kreidler.pl
Współczynnik bB: 100 g za
Rama: aluminium 6061
Rozmiary: 48, 53 cm
Rozmiar testowany: 525 mm
Baza kół: 1188 mm
Długość tylnego widelca: 458 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 338 mm 28 cm do osłony silnika
Wysokość kierownicy: 1080/1065 mm (mostek na +/- w tym 30 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 66,3°
Kąt rury podsiodłowej: 74,2°
Masa kompletnego roweru: 20 530 g*
Masa ramy: 10 740 g (z systemem elektrycznym Bosch: silnik, bateria, sterowanie)
Masa przedniego koła: 2090 g
Masa tylnego koła: 2460 g
Skok amortyzacji: przód -140 mm, tył – 140 mm
Przedni widelec: Magura TS8 R 140 (1748 g)
Damper: Magura TS RC (280 g)
Piasty: Shimano HB/FH-788 (osie 15 mm / 12x150 mm)
Obręcze: Mavic EN 321 650B Disc
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance Line 27,5x2,25” (565 g, dętka 190 g)
Korby: Lasco 20 z. (170 mm) 2,5 obrotu
Łożyska suportu: Bosch
Kaseta: Shimano CS-HG81-10 (11-34) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano XT SL-M785
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 , tarcze: Shimano SM-RT54 180 mm
Kierownica: Syntace Vector , 31,8x780 mm
Wspornik kierownicy: Syntace F149
Łożyska sterów: Kreidler (Chin Haur) 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Syntace P6 aluminium, 31,6x400 mm
Siodełko: Kreidler (Velo VL2059P)
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-08-07

Autor: Tekst: Maciek Machowski, foto: Maciek Patrzałek

Tagi: elektryczne, 650, 27,5", Kreidler, 650 b, rower elektryczny, Bosch Performance Cruise

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach