W kolekcji na sezon 2014, Kross całkowicie przeprojektował aluminiowe ramy sportowe, zmieniając profile newralgicznych punktów i jednocześnie powiększając punkty styku poszczególnych łączeń. Dotyczy to modeli Level A7, A8, B6, B7, R8. Kross skoncentrował swoją uwagę na tych właśnie modelach ze względu na ich użytkowników, którzy stanowią ważną grupę odbiorców.

„Projektując nowe ramy skupialiśmy się przede wszystkim na tym aby ujednolicić linie produktowe i nadać kolekcji bardziej wyrazistego charakteru. W wyniku tego przeprojektowaliśmy większość sportowych ram koncentrując się na sztywności przedniego trójkąta ramy i jego połączeniu z główką oraz wzmocnieniu tylnego trójkąta. To, naszym zdaniem, najbardziej odpowiada za precyzyjne prowadzenie roweru. – mówi Karol Trzciński, Product Manager Kross.

Główne zmiany wprowadzone przez firmę to:
Nowe większe przekroje
Nowe główki pod stery SemiIntegrated
Nowe przekroje tylnego trójkąta ramy dla zwiększenia wytrzymałości
Cieniowane suporty
Szlifowane spawy (smooth Welding)

Aluminiowe ramy z serii Level zostały wzbogacone o szereg rozwiązań zwiększających ich trwałość – i jednocześnie zmniejszających masę roweru. We wszystkich modelach karbonowych i najwyższych aluminiowych (B6, A/B7, A/R8) zastosowano rozszerzoną główkę ramy oraz rurę podsiodłową, co zwiększa sztywność i trwałość całej konstrukcji. W modelach tych znajdziemy również wewnętrzne prowadzenie linek napędu, bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki czy hamulec typu post mount. Warte podkreślenia jest również wprowadzenie przez Kross w większości modeli aluminiowych (i we wszystkich z serii Race) wygładzonych spawów, podnoszących estetykę roweru. Większych zmian nie wprowadzono natomiast w ramach karbonowych - testujący je zawodnicy Kross Racing Team bardzo pochlebnie wypowiadali się o dotychczasowych modelach, w związku z czym dokonano tylko niewielkich zmian materiałowych poprawiając tym samym sztywność ramy, a w rowerze Level B+ zastosowano sztywną oś.
Modyfikacji uległa również geometria. Po konsultacjach z zawodnikami KRT inżynierowie Kross skrócili tylny trójkąt oraz wydłużyli górną rurę. Zmianie uległy również kąty ramy. Dzięki temu nowe rowery będą bardziej zwrotne przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
W nadchodzącym sezonie Kross zrezygnował z użycia w rowerach MTB XC stopu Aluminium SuperLite, a w jego miejsce zastosował UltraLite, charakteryzujący się znacznie większą wytrzymałością na rozciąganie oraz wyższą granicą plastyczności.

Nowy stop zastosowano w najwyższych aluminiowych rowerach MTB XC 26” (Level A7 i A8), 27,5” (Level R8) oraz 29” (Level B6 i B7).

Najbardziej pozytywną i oczekiwaną zmianą dotyczącą komponentów jest wprowadzenie osprzętu firmy SRAM do najbardziej zaawansowanych konstrukcji. Polski producent zdecydował się na ich zastosowanie po konsultacjach z zawodnikami Kross Racing Team, którzy ścigają się na sprzęcie wyposażonym w komponenty tej właśnie firmy. Topowe modele: Level A, R i B zaopatrzone będą w pełną grupę SRAM XX, łącznie z komplementarnym widelcem Rock Shox SID XX. Niższe modele (A11, B11) oraz najwyższy model Moon (Enduro) będą jeździć na pełnej grupie X0. Najwyższe modele aluminiowe (A8, R8) zostaną wyposażone w przerzutki SRAM, a najwyższe modele rowerów zbudowanych na topowych, aluminiowych ramach zostaną wyposażone w kombinacje napędu X7 / X9.

Zmiany nie ominą również kół - w najwyższych modelach rowerów 26”, 27,5” i 29” zostaną zamontowane koła nowego dostawcy – DT Swiss.

W specyfikacjach Kross na sezon 2014 znajdziemy nowe, trwalsze, suporty, nyple, fartuchy czy szprychy - również w tańszych modelach.

Test modelu Level R9 z nowej kolekcji można przeczytać w bB #8/2013

Dodano: 2013-08-08

Autor: Źródło: Kross

Tagi: Kross, 2014

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Eagle???

Merida Big.Nine 6000 i Big.Nine 800

Kross Level 13.0

Kolarz - cukrzyk

Karpaty w trzech aktach