Na sam widok kolana się pode mną ugięły. Bo dla zakochanego w rowerach to istne dzieło sztuki, wspaniały kształt ramy wywołuje ciarki na plecach i już sam jego widok zachęca do mocnego deptaniana korby.

Geometria
Patrząc na rysunek ramy, w oczy rzuca się przepięknie opadająca górna rura oraz bardzo agresywny kąt podsiodłowy. Pomiary wykazały, że osiąga on wartość 74°, co jest parametrem pożądanym przez szybkoobrotowców i, na szczęście, coraz częściej spotykanym w nowoczesnych geometriach. Na równych i łagodnych trasach Canyona łatwo „rozkręcić” do wysokich prędkości. Ja przesunąłem siodło nieco do tyłu, żeby złagodzić kąt, gdyż taki układ sprawdza się dla mnie w górach lepiej. Fajnie, że każdy może znaleźć coś dla siebie.

Pozycja
Przód Canyona jest niski, a obracając mostek można obniżyć kierownicę tak, że znajduje się niżej niż metr nad ziemią. Dlatego podczas stromej wspinaczki rower jest (…)

Pełny test znajdziesz w magazynie bikeBoard 5/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Cena: 11 289 zł
Dystrybucja: Canyon www.canyon.com
Rama: carbon UHM/HE/HS
Rozmiary: S(16”), M(17.5”), L(19”), XL(21.5”)
Rozmiar testowany: 440 mm – M
Baza kół: 1098 mm
Długość tylnego widelca: 438 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy: 1000 mm / 990 mm (mostek na plus/minus w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,5°
Kąt rury podsiodłowej: 74°
Masa kompletnego roweru: 10120 g
Masa ramy: 1320 g
Masa przedniego koła: 1660 g
Masa tylnego koła: 2050 g
Skok amortyzacji:100 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float 29 Fit Terralogic, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1690 g)
Koła: Mavic Crossmax ST29 (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: Continental Xking 29x2,2” (570 g), dętka:130 g
Korby: Shimano XT FC-M785 36-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (89 mm)
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shiamano XT FD-M786
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano XT SL-M780
Hamulce: Formula R1, tarcze: Formula 180 mm / 160 mm
Kierownica: Ritchey WCS Flatbar, 31,8x720 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS 4-Axis, 85 mm
Łożyska sterów: Cane Creek 40
Wspornik siodełka: Ritchey WCS, 30,9x400 mm
Siodełko: Ergon SM30 Evo
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-05-09

Autor: Tekst: Michał Urbankowski

Tagi: canyon

Reklama


Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory